No cestujúci v piatok z Banskej Štiavnice do Zvolena budú na svoju cestu v negatívnom svetle spomínať ešte dlho. Dňa 21. júna, vyrážal vlak číslo 6116 z Banskej Štiavnice do Zvolena. Malý motorový vlak s 53 miestami na sedenie ani zďaleka nepostačoval na prepravu všetkých cestujúcich. Peklo mohlo začať…
Ako informuje facebookova stránka Priznania cestujúcich, prvé zlé okamihy pocítili cestujúci keď na stanici uvideli vlak, do ktorého majú nastúpiť. Už jedna časť bola naplnená 20 minút pred odchodom.
Keď sa vlak pohýnal, všetkých 53 miest bolo beznádejne obsadených a ďalších minimálne 50 až 60 ľudí stálo všade, kde to len išlo.
Boli to najmä študenti, no aj starší ľudia. Cesta hrôzy trvala vyše hodinu. Ľudia natlačení ako sardinky, telo na telo, nebola možnosť sa nikde pohnúť. Aj napriek otvoreným oknám sa teplota šplhala vysoko nad 30 stupňov Celzia. Mnohí ľudia mali problémy s dýchaním, Jeden chlapec si pri snahe, aby mohol lepšie dýchať, udrel hlavu. Ďalšiemu mladému chlapcovi bolo zle a povracal sa do vlastnej šiltovky, následne bolo na vracanie všetkým ľudom okolo neho.
Tesne pred konečnou stanicou vlak ešte na 10 minút zastal z dôvodu chybnej výhybky. Počas toho sprievodca odmietol otvoriť dvere, aby sa aspoň trochu zlepšilo vetranie.
Nikomu sa našťastie nič nestalo, no mohlo stačiť iba pár minút navyše, aby niekto skolaboval.
V súvislosti s týmto incidentom sme oslovili aj Železničnú spoločnosť Slovensko, ktorá nám zaslala nasledujúce vyjadrenia (to sme do článku doplnili 25. júna o 18:20):
Železničná spoločnosť Slovensko o probléme vie. Zlúčili sa tu tri nepriaznivé okolnosti: porucha vozidla, ktoré tu bežne nasadzujeme, horúce počasie a nenahlásená väčšia skupina školákov. Ďalším problémom bolo aj 13-minútové meškanie kvôli obmedzeniam na trati. Pôvodne 48-minútová jazda vlaku sa tým pádom predĺžila, uviedol hovorca spoločnosti Tomáš Kováč a dopĺňa: „V prípade prekročenia kapacity vlaku by vlakvedúci mohol požiadať cestujúcich, aby v záujme svojej bezpečnosti už nenastupovali do vlaku a na svoju prepravu si radšej zvolili iný spoj, prípadne alternatívny spôsob dopravy.“
Ďalej uviedol, že na trase musel byť pre neplánovanú údržbu z dôvodu poruchy motorovej jednotky (MJ) 813.913, tzv. Bagety (kapacita: 83 miest na sedenie) nasadený motorový vozeň 812 (kapacita: 53 miest na sedenie).
Na našu otázku, či majú cestujúci nárok na nejakú kompenzáciu hovorca Tomáš Kováč uviedol: „Samozrejme, cestujúcim vo vlakoch ZSSK prislúchajú rôzne práva a nároky na kompenzáciu podľa druhu prepravy“.
Podrobné informácie o kompenzáciách v rámci vnútroštátnej prepravy nájdete tu.
Nahlásiť chybu v článku