A u nás sa s pochopením nestretnú takisto. Význam slova sexizmus je prostý a bez problémov ho môžeme chápať ako diskrimináciu. Nezáleží na tom, či ide o sexizmus na pracovisku, pri voľnočasových aktivitách alebo v reklame. Diskriminácia ako taká, či už týkajúca sa žien, mužov alebo rasová diskriminácia, by sa v modernej spoločnosti nachádzať nemala. Žiaľ opak je ešte stále pravdou a najsmutnejšie na tom celom je, že sa mnohokrát využíva na propagáciu produktu či spoločnosti.
Reklama funguje na jednoduchom princípe. Musí zaujať a v skutočnosti je jedno, či vás zaujme pozitívne alebo negatívne. To, že vás zasiahla nie zrovna priaznivým spôsobom, si mnohokrát ani neuvedomíte a vtedy sa morálne nesprávna kampaň stáva úspešnou. Česká anticena Sexistický prasátečko má svojich „víťazov“ pre rok 2017. Na Slovensku máme tiež obdobu takejto ceny s názvom Sexistický kix a tohto ročných nominovaných adeptov si môžete pozrieť na ich oficiálnej stránke.
Na českom reklamnom trhu sa objavilo hneď niekoľko nechutných prípadov, ktoré získali cenu zaslúžene. Či už ide o prirovnávanie žien k odpadu v reklame na spoločnosť zaoberajúcou sa čistením kanalizácii, alebo o ženu, ktorá súloží v pracovnom čase za cieľom povýšenia. A práve táto reklama na české Free Radio si získala najviac „priaznivcov“ a tak vyhrala titul najsexitickejšej reklamy roku 2017.
prasatecko.cz
Nahlásiť chybu v článku