Aspoň spoločnosť Virgin Atlantic, ktorá sa rozhodla preladiť na eko a spoločnosť LanzaTech, ktorá na novom projekte s leteckou spoločnosťou spolupracuje. Jedno z lietadiel, ktoré lieta na trase z Orlanda do Londýna, už teraz využíva palivo čiastočne vyrobené z recyklovaného priemyselného odpadu.
Pred niekoľkými dňami pristál na letisku Gatwick v Londýne Boeing 747, prvé lietadlo, ktoré je poháňané zmesou bežného leteckého paliva a etanolu. Zakladateľ spoločnosti Virgin Atlantic, Richard Branson sa pre The Guardian vyjadril nasledovne: „Palivo, ktoré sme použili, je vyrobené z priemyselného odpadu, ktorý sme zhromaždili z rôznych tovární. Odpad tak dostal druhú šancu na život a my tak nemusíme využívať vzácne fosílne palivá. Je to veľký krok vpred a čoskoro sa možno takéto palivo začne využívať celkom bežne.“
Reducing carbon is a major priority at @VirginAtlantic and our first flight using @LanzaTech sustainable jet fuel is a huge step in making this a reality https://t.co/ATfVXLX1hd pic.twitter.com/tdsmMzqakN
— Virgin (@Virgin) October 7, 2018
Vo svojom príspevku spomínala spoločnosť Virgin Atlantic aj spoločnosť LanzaTech, s ktorou uzavrela partnerstvo už pred 10-mi rokmi, ale aj spoločnosť Boeing, ktoré na tomto úspechu sa podieľajú nemalým podielom. Virgin Atlantic dodáva, že v súčasnosti tvorí zrecyklovaný priemyselný odpad približne 5 percent využitého paliva, v budúcnosti by však mohlo tvoriť až 50 percent objemu. Spoločnosť dodáva, že aj keď ide zdanlivo o malé množstvo, už aj to môže pomôcť výrazne zredukovať negatívny dopad paliva využívaného v letectve na životné prostredie.
Americká spoločnosť LanzaTech dodáva, že v budúcnosti by mohla zmes recyklovaného a bežného paliva nahradiť až 20 percent bežného paliva, ktoré sa v letectve využíva. Ak by sa tak stalo, dopad skleníkových plynov zapríčinených letectvom, by sa zredukoval až o 65 percent, čo vôbec nie je zanedbateľné číslo.
Richard Branson dodáva, že cieľom nie je len zredukovať skleníkové plyny a regulovať ich dopad, ale zároveň podporiť britskú ekonomiku. Virgin Atlantic sa pokúša vládu presvedčiť, aby sa na tomto procese podieľala o niečo viac a bojuje aj o to, aby finančne podporovala aj spoločnosť LanzaTech. Tá by totiž s pomocou vlády mohla začať produkovať až takmer 500 miliónov litrov ekologického paliva každý rok.
Fancy working in Flight Operations at @VirginAtlantic? Head this way… https://t.co/zln6t8LxpQ pic.twitter.com/VCgj8HRmdL
— Virgin (@Virgin) September 23, 2018
Jennifer Holmgren zo spoločnosti LanzaTech dodáva, že je to skutočne skvelá a jedinečná príležitosť. Spoločnosť totiž dokázala, že je možné lietať aj ekologickejšie, navyše, palivo vyrobené z priemyselného odpadu, je možné recyklovať opakovateľne.
Čo si o nápade využívať recyklovaný priemyselný odpad ako letecké palivo myslíte vy?
inhabitat
Nahlásiť chybu v článku