Aplikácia Bolt reaguje na nedávne medializované prípady, a preto tento týždeň spustila viacero nových prvkov, ktoré zaručia vyššiu bezpečnosť používateľov aplikácie. Medzi inými aj maskovanie telefónnych čísel či núdzové tlačidlo.
„Bezpečnosť je jedným z kľúčových pilierov, na ktorých si Bolt zakladá. V oblasti digitálnej taxislužby, ktorú spoločnosť má vo svojom portfóliu služieb, prišlo tento týždeň k výraznej zmene. Doposiaľ sa používatelia aplikácie navzájom mohli kontaktovať buď priamo cez aplikáciu (formou chatu alebo hovoru), alebo štandardným telefonickým hovorom. Dnes je už druhá možnosť minulosťou, Bolt zaviedol tzv. maskovanie telefónnych čísel,“ píše spoločnosť v tlačovej správe.
Hovor cez telefónnu bránu
„Tento bezpečnostný prvok obmedzí informácie o používateľoch aplikácie iba na nevyhnutné minimum. Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ vysvetľuje v tlačovej správe Eduard Suchánek, country manager Bolt na Slovensku.
„Okrem tejto novinky má Bolt štandardne v aplikácii aj ďalšie bezpečnostné funkcie. Patrí k nim napríklad funkcia zdieľania podrobností o jazde. Cestujúci môže jedným kliknutím v aplikácii poslať podrobnosti o prebiehajúcej jazde a zazdieľať polohu vozidla na mape niekomu blízkemu. Od tohto týždňa to isté môže urobiť už aj partnerský vodič. Dôležitým prvkom sú aj tzv. „hviezdičky“, teda hodnotenie vodičov a cestujúcich. Po každej jazde je cestujúci vyzvaný, aby udelil partnerskému vodičovi hodnotenie formou hviezdičiek,“ vysvetľuje spoločnosť.
„Tie sú neustále monitorované a umožňujú prípadne blokovať tých vodičov, ktorí porušujú podmienky používania služby. Platí to však aj naopak, cestujúcich po jazde hodnotia aj partnerskí vodiči a tiež ich aplikácia môže zablokovať,“ dodáva.
„Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný a kontaktuje ho náš špecialista na starostlivosť o zákazníkov, aby s ním prebral dôvody nízkeho hodnotenia,“ dopĺňa E. Suchánek. V prípade, že si používatelia navzájom „nesadnú“ a jeden z nich dá druhému len jednu hviezdičku, aplikácia ich už v budúcnosti neprepojí.
Pomoc v núdzi
„Pre všetkých používateľov aplikácie je samozrejmosťou aj zákaznícka podpora, ktorá je k dispozícii od 7. hodiny rannej až do 2. hodiny po polnoci a rieši všetky podnety. Bezpečnostnou novinkou je tlačidlo „Pomoc v núdzi“, ktoré cestujúcim umožňuje rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a tiež kontaktovať tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt. Podobné SOS tlačidlo je sprístupnené aj pre partnerských vodičov, ktorí ho budú môcť rovnako v prípade núdze využiť, ich hovor bude tiež priamo presmerovaný na číslo 112,“ uzatvára svoju správu spoločnosť.
Nahlásiť chybu v článku