Foto: Unsplash

Incidentom sa už zaoberá polícia, spoločnosť Bolt sa ospravedlnila.

Po tom, ako si dvojica – muž a žena v sobotu večer zavolali taxi, mala po nich prísť sivá Fabia combi. Šofér odmietol prísť k Starej tržnici, a tak za ním prešli na Klobučnícku ulicu. Ako informoval denník SME, keď nastúpili do auta, vodič udrel muža do tváre. Údajne preto, lebo príliš silno zatvoril dvere.

Článok pokračuje pod videom ↓

Aktualizácia 20. marca o 11:55: Do textu sme doplnili stanovisko spoločnosti Bolt

Incidentom sa už zaoberá polícia. Spoločnosť, ktorá taxislužbu poskytuje, sa od správania vodiča dištancuje, keďže ide o externého spolupracovníka. Štátny zástupca Asociácie taxi Branislav Masár sa k incidentu vyjadril s tým, že podobných situácií bude aj v budúcnosti pribúdať.

Za útok sa ospravedlnili

Podľa denníka SME sa dvojica obáva o svoju bezpečnosť, pretože šofér vie, kde bývajú. K napadnutiu sa však vyjadrili s tým, že redakcia zmenila ich mená.

„Pri nastupovaní sme sa slušne pozdravili a aj keď ma upozornil na buchnutie, hneď som sa ospravedlnil. Nato sa so mnou začal hádať, myslel si, že som to spravil úmyselne a potom ma udrel,“ povedal Mário.

Ešte v ten istý večer cez aplikáciu taxi poslali spoločnosti sťažnosť, no odpoveď dostali až v pondelok. Hana ju označila za frázy. „Stále sa nám ospravedlňovali a spomenuli, že s vodičom doteraz nemali zlé skúsenosti.“

Spoločnosť Bolt upozornila aj na existenciu núdzového tlačidla v aplikácii, prostredníctvom ktorého sa mohli spojiť so zákazníckym servisom. Okrem toho im poslala odškodné – zľavu päť eur na ďalšiu jazdu.

Nie je to ojedinelé

Hana skúsenosť s Boltom podľa Startitupu zdieľala aj na sociálnej sieti. Ozvali sa jej dve ďalšie ženy, ktoré mali s tým istým vodičom zlú a nepríjemnú skúsenosť.

Jedna z nich dokonca vodiča už minulý mesiac ohlásila, pretože ju prenasledoval a vyhrážal sa jej po tom, ako svoju jazdu zrušila. Bolt tvrdí, že vždy, keď dostane hlásenie o nevhodnom správaní, pristupuje k nemu s maximálnou pozornosťou a rieši ho s najvyššou prioritou. Ako však pristúpili ku konkrétnemu vodičovi, neuviedli.

Stanovisko spoločnosti Bolt

Bezpečnosť všetkých používateľov našej aplikácie (cestujúcich aj partnerských vodičov) je našou najvyššou prioritou. Z dôvodu ochrany osobných údajov nemôžeme zverejňovať informácie o používateľoch našej aplikácie, či už ide o cestujúcich alebo partnerských vodičov. Uisťujeme však, že zakaždým, keď dostaneme hlásenia o nevhodnom správaní, pristupujeme k nim s maximálnou pozornosťou a riešime ich s najvyššou prioritou. Presne takto sme postupovali aj pri tomto prípade, taktiež sme pripravení poskytnúť orgánom činným v trestnom konaní súčinnosť, je tomu tak vždy, keď nás kontaktuje polícia prípadne iné inštitúcie.

Náš zákaznícky servis striktne dodržuje naše interné smernice a pri vyhodnocovaní a riešení nahlásených situácií postupuje podľa manuálu. Každý jeden prípad starostlivo preverujeme, ak sa potvrdí, že hlásenie je opodstatnené, môže vyústiť až do odstránenia daného vodiča (ale aj cestujúceho, ak bol nahlásený on/ona) z našej platformy.

Považujeme prípady ohrozujúce bezpečnosť za absolútne neprijateľné. A hoci sú takéto prípady zriedkavé, stále sa snažíme ich počet znižovať pomocou nových bezpečnostných funkcií, ktoré poskytujeme partnerským vodičom a cestujúcim. Tieto funkcie slúžia na to,  aby ich obe strany mohli použiť, ak sa počas jazdy necítia bezpečne.

Náš bezpečnostný ekosystém pozostáva z týchto funkcií:

  • Preverenie vodičov: Podnikanie v taxislužbe je na území Slovenskej republiky upravené zákonom č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov. Z neho vyplýva, že každý vodič musí disponovať preukazom vodiča vozidla taxislužby, na získanie ktorého je nutné absolvovať aj psychologické a lekárske vyšetrenia. Ten na Slovensku vydáva Ministerstvo vnútra SR.  Všetky doklady ako vodičský a občiansky preukaz, koncesiu na taxislužbu aj doklady k vozidlu zodpovedne preverujeme.
  • Identifikáciu vodičov prostredníctvom selfie: Vodiči sú náhodne a pravidelne vyzývaný na nahratie svojej selfie do aplikácie. Umelá inteligencia porovná fotografiu s dokumentmi, ktoré partnerský vodič predložil pri registrácii do aplikácie. V prípade, že táto automatická autorizácia zlyhá, overujú identitu vodiča naši kolegovia.  Ak sa partnerský vodič nedá týmto spôsobom jednoznačne identifikovať, jeho účet sa zablokuje. Je preto z našej strany úplne neakceptovateľné, aby vozidlo šoféroval iný ako overený vodič na inom ako overenom vozidle.
  • Maskovanie kontaktných údajov: Keď vodič alebo cestujúci volá, telefónne číslo volajúceho zostáva skryté.
  • Zdieľanie cesty: Cestujúci aj vodiči môžu zdieľať svoju polohu v reálnom čase a údaje o jazde vrátane značky, modelu, evidenčného čísla a aktuálnej polohy prostredníctvom odkazu.
  • Tlačidlo núdzovej asistencie: Cestujúci a vodiči môžu rýchlo a diskrétne upozorniť záchranný tím pomocou nášho tlačidla núdzovej asistencie v aplikácii, kedy sa priamo nakontaktujú na linku 112.
  • Hodnotenie vodičov a cestujúcich:  Dôležitým prvkom je aj “hviezdičkové” hodnotenie vodičov a cestujúcich. Tu napríklad platí, že keď cestujúci ohodnotí vodiča jednou hviezdičkou (alebo naopak), systém ich už v budúcnosti neprepojí. Priemerné hodnotenie všetkých partnerských vodičov na platforme Bolt v Slovenskej republike je 4,9 hviezdičiek. Ak dlhodobé hodnotenie partnerského vodiča klesne pod 4,5, je z bezpečnostných dôvodov dočasne zablokovaný. Tieto hodnotenia sa samozrejme netýkajú len bezpečnosti, ale aj celkového štandardu či kvality služieb (napríklad čistota vozidla, príjemná atmosféra a pod.). Je pre nás dôležité, aby nám cestujúci dávali spätnú väzbu, lebo sa jej venujeme a podnikáme kroky na celkové  zlepšenie našich služieb ako takých. Hodnotenia fungujú tak, že vodiči musia popracovať na kvalite služieb alebo platformu opustiť.

Náš systém zameraný na zlepšovanie kvality našich služieb je naozaj komplexný.  Týka sa aj komunikácie a správania sa partnerských vodičov. Máme napríklad v aplikácii dostupné rôzne školenia, kde vodiči môžu získať informácie a návody na poskytovanie čo najlepších služieb. Pravidelne tiež posielame informačné bulletiny, z ktorých niektoré sú zamerané na kvalitu služieb. Okrem zavádzania nových bezpečnostných funkcií pre cestujúcich aj vodičov sa venujeme aj školeniam pre náš zákaznícky servis. Kolegovia sa učia, ako riešiť podobné prípady citlivo a efektívne. Naposledy absolvovali tréning s pomocou známej organizácie IPčko.

Na záver by sme ešte radi doplnili, že partnerskí vodiči Boltu nie sú ani našimi zamestnancami, ani s nimi nemáme uzatvorené pracovné zmluvy. Ako už prezrádza ich pomenovanie, sú to naši “partneri”, buď majú firmy alebo sú SZČO, prípadne sú členmi partnerských flotíl. Je to presne jedna z výhod, pre ktoré s nami spolupracujú, keďže im dáva flexibilitu.

Uložiť článok

Najnovšie články