Beoing 777. Foto: Boeing Dreamscape, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

Nehoda v Denveri si nevyžiadala žiadne obete ani zranenia.

Spoločnosť Boeing v súvislosti s núdzovým pristátím v Denveri odporučí stiahnutie lietadiel typu 777 s motormi typu Pratt & Whitney PW4000, informuje The Guardian.

Článok pokračuje pod videom ↓

Aj Americký regulačný úrad oznámil v nedeľu dodatočné kontroly lietadiel Boeing 777 využívajúce rovnaký typ motora, aký v sobotu začal horieť počas letu spoločnosti United Airlines nad Denverom. Japonsko zašlo ďalej, keď pozastavilo používanie týchto strojov, kým zváži ďalší postup, informovala agentúra Reuters.

Nikto sa nezranil

Nariadenie amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA) týkajúce sa lietadiel Boeing 777 s motormi typu Pratt & Whitney PW4000 prišlo po tom, ako takýto stroj spoločnosti United Airlines pristál po zlyhaní motora bezpečne na denverskom medzinárodnom letisku.
Pravý motor lietadla sa rozpadol v sobotu krátko po štarte z tohto letiska a kusy z neho dopadli na obývané oblasti. Podľa úradov neboli hlásené žiadne zranenia medzi 231 pasažiermi a desiatimi členmi posádky na palube ani u nikoho na zemi. Let UA328 smeroval do Honolulu na Havajských ostrovoch.

Boeing 777-200. Foto: Aero Icarus from Zürich, Switzerland, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons

Používa jedinečné lopatky

United Airlines v nedeľu oznámili, že dobrovoľne a dočasne vyraďujú svojich 24 aktívnych lietadiel tohto typu z prevádzky. Tieto aerolínie sú podľa FAA jedinými v USA, ktoré prevádzkujú inkriminované lietadlo. Používajú ho okrem nich ešte letecké spoločnosti v Japonsku a Južnej Kórei.

Po včerajšom incidente sme dostali všetky dostupné údaje o bezpečnosti,“ uviedol FAA v stanovisku. „Na základe počiatočných informácií sme dospeli k záveru, že interval inšpekcií by mal byť skrátený pre duté lopatky, ktoré sú jedinečné pre tento typ motora, používané výlučne v lietadlách Boeing 777.

Boeing 777-200 LR. Foto: John Taggart, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons

Problém s motorom aj v decembri

Japonské ministerstvo dopravy medzitým nariadilo spoločnostiam Japan Airlines (JAL) a ANA Holdings pozastaviť používanie lietadiel Boeing 777 s motormi PW4000, a to do rozhodnutia o prípadných ďalších opatreniach.

Podľa ministerstva sa let JAL z letiska Naha na Okinave do Tokia vrátil 4. decembra 2020 späť, keď mu po asi 100 kilometroch zlyhal ľavý motor. Toto lietadlo je rovnako staré ako 26-ročný stroj United Airlines zo sobotňajšieho incidentu.

Uložiť článok

Najnovšie články