O tom, ako sa správať na pracovnom pohovore, sme už napísali veľa. Všetci viac-menej vieme, čo sa od nás očakáva. Dnes sa však na to pozrieme z druhej strany. Ukážeme vám, ako sa nesprávať. Aj na prvý pohľad absolútne banality môžu totiž byť prekážkou k tomu, aby ste získali vysnívané zamestnanie.
Šéfovia spoločností či personalisti prezradili na Reddit-e tie najčastejšie dôvody, pre ktoré niekoho neprijali do zamestnania – a to dokonca aj vtedy, keď v človeku driemal skutočne veľký potenciál.
#1 Príliš skoro
Vieme, nikto z nás nechce prísť na pracovný pohovor neskoro. Ale ak na chodbe stepujete 30 minút pred začatím pohovoru, nepomôže vám to vytvoriť práve najpozitívnejší obraz. Uvoľnite sa. Stačí prísť 10 minút pred pohovorom.
#2 Keď nie ste sami sebou
Strúhate formu, správate sa príliš afektovane a robíte všetko preto, aby ste na seba upútali pozornosť? Hoďte spiatočku. Personalisti majú ľudí dokonale zmapovaných a raz-dva vytušia, že nie ste sami sebou.
#3 Keď sa jednoducho zaseknete
Ak sa chystáte na pohovor, musíte byť pripravení aj na nepríjemné otázky. Uvedomte si však, že každý si nimi musí prejsť, tak sa im nevyhýbajte. Je to ťažký proces, na ktorého konci vás však môže čakať skvelá odmena.
#4 Neurobíte si domácu prípravu
Je nevyhnutné naštudovať si pred pohovorom aspoň zopár informácií o spoločnosti, v ktorej chcete pracovať. Ak to neurobíte, škodíte sami sebe. Je vysoko pravdepodobné, že sa vás budú pýtať aj na otázky týkajúce sa firmy.
#5 Neustále skákanie do reči
Tak to je jasné. Je nám to nepríjemné počas bežnej komunikácie, nieto ešte pri pracovnom pohovore. Váš zamestnávateľ z toho určite nie je dvakrát nadšený.
#6 Nepýtate sa
Keď príde vhodný čas, počas pracovného pohovoru určite dostanete priestor pýtať sa na to, čo vás zaujíma. Ak však mlčíte ako partizán, dávate tým zamestnávateľovi najavo, že o túto pracovnú pozíciu v skutočnosti nemáte dostatočný záujem.
#7 Klamstvo
Lož má krátke nohy. Ak tvrdíte, že viete perfektne programovať, zatiaľčo ani len netušíte o nejakom programovacom jazyku, zastavte sa. Na vaše klamstvo sa skôr či neskôr príde. A dôsledky pocítite na vlastnej koži.
#8 Ohovárate svojho bývalého zamestnávateľa
Čo bolo, bolo. Odišli ste z bývalej práce, no slušnosť by vám mala ostať aj napriek negatívnej skúsenosti. Ohovárať bývalého zamestnávateľa sa nepatrí. Čo ak neskôr budete ohovárať i toho, u ktorého chcete pracovať?
#9 „Já, jenom já“
Veľkým plusom na pohovore je ukázať, že viete pracovať ako tímový hráč. Pre väčšinu firiem je to nevyhnutné. Ak sa budete chcieť hrať len na vlastnom piesočku, pravdepodobne priveľmi nezapôsobíte. A na to treba pamätať.
#10 Tvárite sa, že ste na danú pozíciu príliš dobrý
Ak sa tvárite ako majster sveta, ktorý firme ukazuje láskavosť, že sa vôbec dostavil na pohovor, buďte si istí, že túto pracovnú pozíciu nedostanete. Nikto totiž nechce pracovať s nafúkancom.
#11 Keď to preženiete s parfumom
Menej je viac. A obzvlášť to platí aj v prípade parfumu či dekoratívnej kozmetiky.
#12 Odpovedáte na to, čo sa vás nepýtali
Niektoré odpovede máme naučené, no dávajte si pozor, aby ste odpovedali len na to, čo sa vás budú pýtať. Zabránite tak nechcenému trapasu.
#13 Rozprávate o osobných veciach
Zamestnávateľa naozaj nezaujíma, že ste sa práve rozviedli, manžel vám nechce platiť alimenty, a že s mamou nevychádzate práve najlepšie. Nič osobné a dôverné na pohovor naozaj nepatrí.
#14 Snažíte sa mať rozhovor pod kontrolou
To nie je vaša úloha. To je úloha pre personalistu, prípadne šéfa.
#15 Snažíte sa zistiť, ako vám to ide
Buďte trpezliví. To, či ste uspeli, sa dozviete v priebehu pár dní. Nekazte si preto výsledok netaktnými otázkami.
thisisinsider
Nahlásiť chybu v článku