Je to skutočne pravda, nápad je stále len nápadom a bez následnej realizácie síce je dôležitý, avšak nie plnohodnotný. Nápady preto musia byť kultivované, zdokonalované a preverené. Veľmi dobre to vedel aj Walt Disney, ktorého fantázia bola naozaj nekonečná.
Walt Disney bol presvedčený o tom, že kreatívny proces pozostáva z 3 rôznych fáz, ktoré popísal aj portál Curiosity.
Zaujímavé ale je, že odporúčal, aby ste si na každú fázu svojho tvorivého procesu vyhradili iný priestor. V byte či dome to môže byť napríklad iná miestnosť, v konferenčnej miestnosti či napríklad v malom byte to môžu byť hoci aj 3 odlišné miesta. Dôležité je, aby ste si pri prechode z jedného miesta na druhé uvedomovali, že ste už v ďalšej fáze procesu.
A aké teda jednotlivé fázy sú?
#1 Rojko
Na začiatku potrebujete nápad. Veľa nápadov. A čím budú bláznivejšie a odvážnejšie, tým lepšie. Ak je predsa váš nápad všedný a obyčajný, je pravdepodobné, že pred vami ho už niekto dostal. Dostali ste nápad alebo inšpiráciu a hovoríte si: “Toto nebude nikdy fungovať” alebo “To nikdy nemôže vyjsť”? Výborne. Máte skvelý nápad, s ktorým môžete pracovať a presunúť sa s ním do druhej miestnosti.
#2 Realista
Na ďalšom “stanovišti” je čas na návrat do reality. Tu zhodnoťte, nakoľko sú vaše nápady uskutočniteľné. Zvážte napríklad, či máte prostriedky na ich realizáciu (alebo či si ich viete zohnať), či by oň bol záujem a pod. Nebuďte negativista ani prílišný optimista, jednoducho sa na celú vec pozrite realisticky. Ak je nejaká šanca, že by to fungovalo a cítite nadšenie, choďte do toho.
#3 Diablov advokát
V poslednej fáze je vašou úlohou nájsť na vašom nápade každú jednu chybu a každú jednu slabinu. Tu spravíte najlepšie, ak o pomoc požiadate aj niekoho iného, nakoľko by ste niečo mohli prehliadnuť. Nie je to síce príjemná fáza, avšak pomôže vám váš nápad “vypiplať” do dokonalosti.
curiosity
Nahlásiť chybu v článku