Foto: Photo by Kristina Flour on Unsplash

S kolegami si neraz vytvoríme v práci blízke, priateľské vzťahy.

Samozrejmá je preto častá komunikácia, ktorá prispieva k posilňovaniu vzťahov. Niekedy sa však kolegovia pozabudnú a začnú v práci diskutovať o veciach, o ktorých by sa nemalo. Myslite na to, že na pracovisku majú uši aj steny a to, čo poviete, sa veľmi ľahko môže dostať ku kolegom či k vedeniu, ktorých to veľmi nepoteší. Akým témam sa teda v práci radšej vyhýbať?

Článok pokračuje pod videom ↓

Nadávanie na predošlé zamestnanie

Žiadna práca nie je dokonalá a môže sa stať, že máme na predošlé zamestnanie z nejakých dôvodov ťažké srdce. Nech však práca bola akokoľvek náročná a nepríjemná, nemali by ste na ňu v novej práci otvorene nadávať, naopak, mali by ste nájsť čokoľvek pozitívne, čo o nej môžete povedať. Neustále sťažovanie sa na predošlé zamestnanie totiž môže budiť dojem, že nedokážete prevziať zodpovednosť za vlastné činy a hľadáte niekoho, na koho zvaliť vinu. Každá práca vám niečo dá, posilní vás a niečo vás naučí. Ak to nedokážete priznať, môžete pôsobiť nezrelo.

Názory týkajúce sa politiky

O politike sa v práci naozaj neodporúča hovoriť. Môže sa totiž stať, že váš nadriadený bude mať celkom opačný názor a s tým vaším nebude súhlasiť. Nanešťastie, ľudia sa dokážu pre odlišné názory dlho hnevať a nadriadený vám to môže dať pocítiť.

Foto: unsplash

Hľadanie novej práce

Pokiaľ sa zaujímate o novú pracovnú pozíciu alebo potrebujete zmenu, nie vždy je dobré o tom medzi kolegami hovoriť. Najlepšie urobíte, ak o prípadnej zmene pozície poviete svojmu nadriadenému vtedy, keď už si budete istí, že sa chystáte odísť. Keď to totiž prezradíte svojim kolegom, možno vás nebude chcieť podporovať každý z nich, dokonca sa niektorý môže obrátiť proti vám, začať šíriť klebety a pokúsi sa vašu snahu sabotovať. Chápeme, že niekedy je ťažké nechať si takéto veci pre seba, urobíte však lepšie, ak o nich pomlčíte, kým si nebudete istí a nepohovoríte si s nadriadenými.

Zdravotné problémy

Ak sa kolegyni posťažujete, že vás bolí chrbát, nie je na tom nič zlé, no nemusia všetci vaši kolegovia vedieť každý detail týkajúci sa vášho zdravia.

Intímne detaily týkajúce sa osobných vzťahov

Je skvelé pochváliť sa úspechmi svojich detí či tým, že máte práve s partnerom či s partnerkou výročie, dbajte však na to, aby ste konverzácie o osobných vzťahoch držali viac v pozitívnej rovine. Hovoriť na pracovisku o intímnych veciach, ako sú sexuálni partneri či vzťahové problémy, jednoducho nie je vhodné. Takéto veci je múdrejšie rozoberať skôr s priateľmi mimo práce, ktorým dôverujete.

Foto: unsplash

Sťažnosti na kolegov či nadriadených

Táto téma patrí medzi zakázané zo zrejmých dôvodov. Aj keď každý občas cíti potrebu ventilovať si frustráciu u kolegu, nemusíte pochodiť práve najlepšie. Klebety sa totiž na pracoviskách šíria nesmierne rýchlo, často k nim ľudia pridajú skreslené informácie a napokon sa môžu dostať do uší tým nesprávnym ľuďom.

Kritizovanie spoločnosti

Mimoriadne dôležité je vyhnúť sa kritike spoločnosti, v ktorej pracujete a jej stratégií. Možno sa síce neuberá všetko podľa vašich predstáv, vždy však existuje konštruktívny spôsob, ako o možnostiach nápravy hovoriť s vedením.

Aké témy nepatria na pracovisko podľa vás?

huffpost
Všetko začína v tvojej hlave
Uložiť článok

Viac článkov