Všetko je o ľuďoch. A to bez ohľadu na to, v akej profesii robíte. Nemusíte byť dokonca ani zamestnaní, aby ste si uvedomili, že medziľudské vzťahy môžu byť zdrojom radosti a energie, no i zdrojom mnohých zbytočných konfliktov. Ak sa vás ľudia stránia a v práci s vami trávia len nevyhnutné minimum času, možno je dôvodom práve vaše správanie. Niektoré činnosti, ktoré považujeme za skvelé, môžu byť v skutočnosti otravné.
Toto je 5 pracovných zlozvykov, ktorými môžete dokonale pochovať svoju reputáciu. Dobrou správou však je, že sa ich môžete kedykoľvek zbaviť. Stačí len trošku chcieť.
#1 Absencia slušných spôsobov
Neverili by ste, koľkí ľudia zabúdajú na etiketu na pracovisku. Kolegom sústavne skáču do reči, večne meškajú a neraz svoj názor vyjadrujú poriadne hlasno. Hádky a zvyšovanie hlasu však do práce absolútne nepatria. Nie sme v džungli, ale na pracovisku. Ďalším „obľúbeným“ modelom správania je neustála zmena témy pri pracovnej porade. Držte sa jednej témy. Inak zbytočne okrádate o čas svoje okolie.
#2 Otravná textová komunikácia
Mnohí z nás v práci pošlú denne desiatky mailov. Avšak aj pri textovej komunikácii sa môžu vyskytnúť chyby, ktorými môžeme druhých dokonale otráviť. Pri písaní mailov platí jednoduché pravidlo: „Čím stručnejšie, tým lepšie.“ Nepíšte slohy, držte sa faktov a zadávajte jasné pokyny. Na písanie si vyhraďte určitý čas. Nie je slušné odpisovať na správy či maily, zatiaľ čo sa rozprávate s druhým človekom.
#3 Bezohľadné správanie
Tento bod sa týka najmä otvorených „open space“ kancelárii, v ktorých každý počuje každého. Preto by sme sa mali podľa toho správať. Súkromné telefonáty by sa preto nemali vybavovať v uličkách medzi pracovnými stolmi. Radšej vyjdite na chodbu, kde budete mať väčšie súkromie. To isté sa týka konzumácie aromatických potravín. Smrad z olomouckých syrčekov definitívne rozladí každého.
#4 Veľký brat vás sleduje
Vo väčšine firiem sú nainštalované kamery. Je to najmä z bezpečnostných dôvodov, avšak pri práci by sme mali dbať na to, že kamery zaznamenajú skutočne všetko. Aj naše špáranie sa v nose, hry na mobilnom telefóne či iné aktivity, ktoré rozhodne na pracovisko nepatria. Nikdy nie ste sami. A na to by ste nemali zabúdať.
#5 Zbytočné telefonáty či maily po skončení pracovnej doby
Všetci máme právo na súkromie. Keď padla, tak padla. Nech sa deje hocičo, neotravujte svojho šéfa či kolegov, ak skutočne nehorí. A horí len málokedy. Súkromie je posvätné. Preto sa nesnažte rušiť šéfa s nejakou pracovnou hlúposťou. Niektorí ľudia si myslia, že takéto správanie im pomôže pri budovaní kariéry, ale pravdou je úplný opak.
mscareergirl
Nahlásiť chybu v článku