Ako často používate nadávky? Vo všeobecnosti ich totiž považujeme za slová, ktoré na verejnosť nepatria a keď ich už vyslovíme, snažíme sa ich obmedziť len na používanie pred najlepšími priateľmi a najbližšou rodinou. Ukázalo sa ale, že ich používanie nie je ani zďaleka taký veľký problém — práve naopak.
Psychológovia sa rozhodli, že na nadávanie sa pozrú bližšie a podrobili ho veľmi zaujímavej štúdii, ktorú popísal portál Spring.
Vedcom sa v nej podarilo dokázať, že ľudia, ktorí nadávajú, majú nielen väčšiu slovnú zásobu, ale dokonca sú aj úprimnejší ako tí, ktorí nenadávajú.
Vedci to vysvetľujú tým, že nadávky sú dôkazom toho, že to, čo hovoríme, “nefiltrujeme” a v danej chvíli sme teda maximálne úprimní a hovoríme len to, čo si aj naozaj myslíme.
Potvrdzuje to aj Dr. David Stillwell, jeden z hlavných autorov štúdie: “Ak niekto nefiltruje slová, ktoré používa, nefiltruje ani svoje názory.”
Štúdie, ktorá to potvrdila, sa zúčastnilo viac ako 75 000 účastníkov.
Ako ale aj samotní autori štúdie upozorňujú, samozrejme to neznamená, že nadávanie je vhodné vždy a všade, a aby dme si získali dôveryhodnosť, máme teraz nadávky začať používať napríklad aj pred obchodnými partnermi a podobne.
Ide skôr o zistenie, ktoré môžeme aplikovať na naše už existujúce vzťahy. Napríklad, ak sa priateľa opýtate, aký má na niekoho názor a on použije nadávku, môžete si byť prakticky istí, že neklame, rovnako ako keď vám niekto hovorí o nejakej udalosti a taktiež nadáva.
Keď sa teda s takýmto niečím stretnete, berte to ako dobré znamenie, aj keď nadávky práve neobľubujete. Sú totiž dôkazom toho, že daná osoba vám neklame.
spring
Nahlásiť chybu v článku