Vyniknúť v mori životopisov je niekedy hotové umenie. Najmä ak sa jedná o pracovnú ponuku, ktorá už na prvý pohľad mnohých zaujme. Dnes vám poradíme zopár tipov, ktoré vám pomôžu vyniknúť a odlíšiť sa od ostatných kandidátov o zamestnanie. Zároveň vám pomôžu skutočne ohúriť vášho potenciálneho zamestnávateľa. A to je rozhodne niečo, čo stojí za pozornosť.
Sú dôkazom toho, že aj maličkosti zmôžu veľa.
#1 Na kvalifikácii skutočne záleží
Bežný personalista má približne 30 sekúnd na to, aby posúdil životopis, ktorých má v mailovej schránke desiatky až stovky. Aby ste sebe aj jemu ušetrili vzácny čas, posielajte si životopis len na pozície, na ktoré máte kvalifikáciu.
#2 Motivačný list prispôsobte danej pozícii
Je veľkou chybou posielať ten istý motivačný list na všetky pozície, o ktoré máte záujem. Skúste svoj motivačný list vždy prispôsobiť konkrétnej ponuke. Výrazne si tým zvýšite svoje šance na úspech.
#3 Rovnako aj životopis
Aj so životopisom sa treba pohrať. Tu platí to isté, čo pri motivačnom liste. Dajte si tú námahu a životopis prispôsobte konkrétnej pracovnej ponuke. Ak sa uchádzate o prácu v redakcii, je zbytočné v životopise spomínať absolvovaný kurz viazania ikebán.
#4 To najdôležitejšie uveďte na začiatok
Nezačnite životopis písať absolvovaním materskej školy. Sústreďte sa na esá v rukáve. Ako prvé uveďte najvyššie dosiahnuté vzdelanie. Ihneď po ňom spomeňte pracovné pozície, ktoré ukazujú na vašu prax v odbore. Personalista tak bude vedieť, s kým má dočinenia. A určite bude pokračovať v čítaní zaujímavého životopisu.
#5 Nevolajte!
Nech ste akokoľvek zvedaví, zásadne neotravujte personalistu po telefóne. Áno, určite dostal váš email so životopisom. Ak bude mať skutočný záujem, tak vás na pohovor zavolá. Nemá zmysel ho naháňať. Pôsobí to krajne neprofesionálne.
#6 Nezabudnite uviesť svoje telefónne číslo
Odoslanie životopisu bez telefonického kontaktu. Je to banálna chyba, ktorej sa však dopúšťajú mnohí. Preto sa jej skúste vyvarovať.
#7 Dohodnite si čas
Ak budete mať to šťastie a personalista či váš nádejný budúci zamestnávateľ vás zavolá na pohovor, buďte pripravení na dohodnutie vhodného termínu. Najlepšie je v časovom horizonte pár dní, neodkladajte pohovor na neurčito. Naplánujte si ho medzi 8:00 až 17:00 hodinou. Určite nájdete termín, ktorý bude vyhovovať vám obom.
#8 Pripravte sa na pohovor
Preštudujte si čo-to o spoločnosti, aby ste sa vyhli prípadnému trapasu. Nezaberie vám to veľa času a tak budete lepšie pripravení na prípadné otázky.
#9 Zoberte si dovolenku
Ak už prácu máte, no chcete ju zmeniť, v deň plánovaného pohovoru si zoberte dovolenku. Nie je nič horšie, než dobiehať na pracovný pohovor len preto, že vás v práci zdržala kolegyňa.
#10 Snažte sa na všetkých urobiť dobrý dojem
Každý zamestnanec je súčasťou celej firmy. Nesnažte sa zapôsobiť len na osobu, ktorá pohovor vedie. Milo sa správajte aj k recepčnej, vrátnikovi či ostatným zamestnancom. Tak o sebe vytvoríte celkový dojem, ktorý sa určite počíta.
#11 Na záver sa poďakujte
Dobré spôsoby by nemali vymrieť. Na záver pohovoru sa poďakujte personalistovi za čas a rozlúčte sa. Zdvorilým podaním ruky taktiež nič nepokazíte.
thebalancecareers
Nahlásiť chybu v článku