„Ty si taký lenivý, nevieš čo chceš, všetko ti je jedno!“ Nejednému mladému človeku sú notoricky známe tieto vety, ktoré často z úst vypúšťajú ich rodičia či učitelia. Ale tak sa zdá, že „deti milénia“ spoločnosť poriadne podcenila. A to úplne neprávom!
Môže sa to tak zdať, že z nich nič nebude, pretože bývajú u rodičov, nehrnú sa do roboty, často sa zdá, že majú všetko „na háku.“ No nie je to tak. Ale poďme im trošku zachrániť reputáciu. Určite si to zaslúžia!
#1 Nie sú leniví
Deti milénia nemajú u dospelých práve najlepšiu reputáciu. Možno naozaj nepracujú od svitu do mrku. Pracujú síce oveľa kratšie, ale zato efektívnejšie. Ich rodičia sa niekde zamestnali, pomaly stúpali po kariérnom rebríčku, pričom väčšinu života strávili v tom istom zamestnaní. Tak sa zdá, že toto nie je cieľom mladých ľudí. Nechcú strácať čas prácou, ktorá ich vnútorne nenaplní. A vidia, že sa to dá inak. Neraz na sociálnych sieťach uvidia príklady, že sa naozaj dá robiť práca, ktorá ich bude napĺňať. Preto vynaložia svoje sily na to, aby robili skutočne to, čo ich napĺňa. Nebudú preto strácať čas v nezmyselnom zamestnaní.
#2 Nemajú prax, majú však ambície
Neraz mladá generácia stúpa na tie isté hrable. Uchádzajú sa o prácu, no už na pohovore sa dozvedia, prečo nevyhovujú. Možno nemajú ten správny titul, prax, alebo ostatných 1000 + 1 dôvodov, prečo nie. Pre niektorých zamestnávateľov sa môžu zdať možno drzí, nároční. No pravdou je, že idú si za tým, čo naozaj chcú. Však aj v škole ich učili, že nejedna slávna osobnosť sa presadila tým, že išla proti prúdu. Nedokončila školu, začala podnikať, alebo si len jednoducho „išla svoje.“ Mladá generácia vie, čo je to motivácia a preto sa nechce vzdať svojich nárokov. Ak sa však ich zamestnávateľ bude pozerať len na nejaké čísla a údaje na vysvedčení či diplome, hrozí mu, že prehliadne kvality človeka, ktorý môže byť pre jeho spoločnosť naozajstným prínosom.
#3 Nie sú závislí na smartfóne
Vedia však, že virtuálny svet je hotovou studnicou informácií. Už dávno nemusia vyhľadávať potrebné zdroje len v archívoch a v knižniciach. Veď všetko je na webe. Ak im však dá zamestnávateľ šancu, môžu ho naučiť to, čo sám nepozná. Ak ich niečo naučila súčasná doba, tak to je hľadať informácie. A všetci vieme, že správna informácia v správny čas je jednoducho na nezaplatenie. Taktiež môžu prezentovať firmu na sociálnych médiách a tie naozaj hýbu svetom. Bola by to škoda nevyužiť, však?
#4 Nie sú tou najhoršou generáciou
Deti milénia našťastie ešte vedia premýšľať mimo zaužívaných šablón. Vedia, že je dôležité bojovať za čistejšiu planétu. Tušia, že globálne otepľovanie nie je len výmysel. Prinášajú do sveta nielen nové myšlienky, ale i kritické myslenie. A to môže byť veľký prínos pre každého zamestnávateľa!
Pozri aj: Psychológovia prezradili 5 jednoduchých spôsobov, ako spraviť na ostatných najlepší prvý dojem
indy100.com
Nahlásiť chybu v článku