Nejeden Slovák ostal začiatkom júla prekvapený, keď si na mobilnom telefóne prečítal správu od lacného poľského reťazca Biedronka. Nešlo pritom vôbec o chybu, predajca lákal na výhodné nákupy cielene, keďže sa u nás 5. júla oslavoval sviatok a všetky obchody boli zatvorené. Na základe správ od portálu Aktuality.sk o tom informoval poľský magazín Wiadomosci Handlowe.
5. júla, počas sviatku Cyrila a Metoda, boli na Slovensku štandardne zatvorené všetky obchody. Platilo to aj o najväčších potravinovaných reťazcoch, ktoré už čoskoro získajú konkurenciu v podobe lacnej poľskej Biedronky. Práve obchodník zo skupiny Jerónimo Martins sa túto príležitosť rozhodol šikovne využiť vo svoj prospech. Jeho predajne totiž boli otvorené a slovenských zákazníkov pozýval, aby k nemu prišli nakúpiť.
„Naše predajne sú v piatok 5. júla otvorené! Pozývame Vás na nákupy za najlepšie ceny Biedronka,“ znel text SMS v slovenskom jazyku. Súčasťou správy bola aj adresa predajne, ktorá má byť podľa Aktualít danému klientovi najbližšia. Nie teda pochýb o tom, že Biedronka sa na slovenskú expanziu pripravuje pomerne dôkladne. Zostavený by mala mať aj slovenský manažérsky tím, ktorý ju povedie pri vstupe do maloobchodných vôd.
V súvislosti s marketingovou kampaňou sa niektorí ľudia čudovali, ako lacný reťazec získal ich číslo. Vysvetlenie je tiež podľa portálu Aktuality jednoduché – správy dostali pravdepodobne iba zákazníci registrovaní do vernostného systému Biedronky, kde uviedli svoje slovenské číslo.
V Poľsku modernizujú
Ako sme vás prednedávnom informovali, u našich severných susedov prebieha pomerne drsná obchodná vojna o post najlacnejšieho potravinového hráča na trhu. Biedronka sa preto rozhodla s rozširovaním a modernizáciou získať nových zákazníkov. Začiatkom leta sa rozšírila o 12 nových predajní, pričom ďalších 9 zmodernizovala.
Okrem väčších miest ako Biała Podlaska a Rzeszów sa reťazec dostal aj do menších lokalít, v niektorých doteraz dokonca nepôsobil. Tešiť sa môžu tiež Slováci, nakoľko mnoho obyvateľov severného Slovenska chodí na nákupy práve do Poľska. Modernizácie sa dočkala napríklad predajňa v Zakopanom, ktoré patrí medzi najnavštevovanejšie poľské mestečká slovenskými turistami.
Nahlásiť chybu v článku