Foto: Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Poľský reťazec síce plánuje vstup na slovenský trh až koncom roka, solídnym marketingom si buduje vzťahy so zákazníkmi už teraz.

Nejeden Slovák ostal začiatkom júla prekvapený, keď si na mobilnom telefóne prečítal správu od lacného poľského reťazca Biedronka. Nešlo pritom vôbec o chybu, predajca lákal na výhodné nákupy cielene, keďže sa u nás 5. júla oslavoval sviatok a všetky obchody boli zatvorené. Na základe správ od portálu Aktuality.sk o tom informoval poľský magazín Wiadomosci Handlowe.

Článok pokračuje pod videom ↓

5. júla, počas sviatku Cyrila a Metoda, boli na Slovensku štandardne zatvorené všetky obchody. Platilo to aj o najväčších potravinovaných reťazcoch, ktoré už čoskoro získajú konkurenciu v podobe lacnej poľskej Biedronky. Práve obchodník zo skupiny Jerónimo Martins sa túto príležitosť rozhodol šikovne využiť vo svoj prospech. Jeho predajne totiž boli otvorené a slovenských zákazníkov pozýval, aby k nemu prišli nakúpiť.

Naše predajne sú v piatok 5. júla otvorené! Pozývame Vás na nákupy za najlepšie ceny Biedronka,“ znel text SMS v slovenskom jazyku. Súčasťou správy bola aj adresa predajne, ktorá má byť podľa Aktualít danému klientovi najbližšia. Nie teda pochýb o tom, že Biedronka sa na slovenskú expanziu pripravuje pomerne dôkladne. Zostavený by mala mať aj slovenský manažérsky tím, ktorý ju povedie pri vstupe do maloobchodných vôd.

Foto: interez.sk (Zuzana Veslíková)

V súvislosti s marketingovou kampaňou sa niektorí ľudia čudovali, ako lacný reťazec získal ich číslo. Vysvetlenie je tiež podľa portálu Aktuality jednoduché – správy dostali pravdepodobne iba zákazníci registrovaní do vernostného systému Biedronky, kde uviedli svoje slovenské číslo.

V Poľsku modernizujú

Ako sme vás prednedávnom informovali, u našich severných susedov prebieha pomerne drsná obchodná vojna o post najlacnejšieho potravinového hráča na trhu. Biedronka sa preto rozhodla s rozširovaním a modernizáciou získať nových zákazníkov. Začiatkom leta sa rozšírila o 12 nových predajní, pričom ďalších 9 zmodernizovala.

Okrem väčších miest ako Biała Podlaska a Rzeszów sa reťazec dostal aj do menších lokalít, v niektorých doteraz dokonca nepôsobil. Tešiť sa môžu tiež Slováci, nakoľko mnoho obyvateľov severného Slovenska chodí na nákupy práve do Poľska. Modernizácie sa dočkala napríklad predajňa v Zakopanom, ktoré patrí medzi najnavštevovanejšie poľské mestečká slovenskými turistami.

Uložiť článok

Najnovšie články