Aktuálne si to všimli aj americkí novinári z New York Times, ktorí sa v článku venovali reakciám používateľov na sociálnych sieťach. A nielen tomu, „na mušku“ si vzali známu kampaň s Babou Jagou.
Pivná značka „pobúrila“ napríklad sériou vizuálov, na ktorých zobrazila dievčatá „pin-upky“ a svoje produkty – čiernu a polotmavú dvanástku a čiernu lavínu. Na tom by nebolo nič, keby Bernard nevybral dievčatá tmavej pleti, čo mohlo pôsobiť rasisticky a urážilivo k samotným ženám.
New York Times si však na mušku zobral kampaň, v ktorej sa pivovar naváža do kampane MeToo, ktorá upozorňuje na obete sexuálneho násilia. Bernard na svojich vizuáloch zobrazil Babu Jagu z rozprávky Mrázik s copytextom „Svet sa zbláznil. Držte sa…“ a hashtagom #MeeToo, čím značka pravdepodobne narážala na to, že aj Baba Jaga sa stala obeťou sexuálneho zneužívania.
Kampaň #MeToo vznikla na základe aféry okolo hollywoodskeho producenta Harveyho Weinsteina, ktorý bol obvinený viacerými ženami zo sexuálneho obťažovania. Následne sa množstvo ľudí verejne priznávalo, že sa im stalo niečo podobné.
Príspevok, ktorý značka uverejnila na Facebooku ešte začiatkom decembra, má v súčastnosti viac ako 500 komentárov a skoro 10-tisíc emócií. Reakcie ľudí sa líšia, nie všetci reklamu považujú za nevhodnú, skôr naopak.
„Nielen, že robíte dobré nepasterizované pivo, nielen že ho máte v super fľašiach, ktoré používam na zaváranie štiav. Ale aj ten váš zmysel pre humor a nohy pevne na zemi. Mám vás naozaj rada Bernardi,“ na ktorú smutnými, ale i veselými emotikonmi reagovali ostatní používatelia Facebooku.
Sketcher.sk
Nahlásiť chybu v článku