Foto: Tlačová správa

Bratislavský Climathon pozná víťazné návrhy.

Cez víkend sa v hlavnom meste konal už 5. ročník Climathonu Bratislava – najväčšieho mestského hackathonu na Slovensku, na ktorom desiatky podnikavých nadšencov a inovátorov pracovali na riešeniach, ktoré môžu pomôcť Bratislave zmierniť dosahy klimatických zmien a zlepšiť život Bratislavčanov a Bratislavčaniek.

Spolu 150 inovátorov aj s odborníkmi z mesta navrhlo celkovo 22 riešení. Víťazi vymysleli spôsob, ako dať tisícom kníh nový život.

Víťazi si odniesli 5-tisíc eur

Tím Not a Candy Shop, ktorý získal prvé miesto a zároveň finančnú odmenu 5 000 eur, prišiel s komplexným riešením, ako vytriediť desiatky tisícok starých kníh, ktoré od občanov doteraz vyzbieralo Bratislavské centrum opätovného použitia KOLO. Porota mimoriadne ocenila aj tím zložený zo stredoškolákov s názvom InoCrew, ktorý vymyslel spôsob, ako zrozumiteľne prezentovať mestské dáta o klíme pre budúce generácie.

Foto: Tlačová správa

Najmladší účastník Climathonu Bratislava mal 15 rokov, pričom priemerný vek bol 22. Viac stredoškolákov v aktuálnom ročníku, aj ich zvýšený záujem o témy klímy, je podľa organizátorov pozitívnym signálom.

Tínedžeri prejavili najväčší zápal pre zmeny v meste

„Entuziazmom často predbiehali starších kolegov a počas víkendu ukázali, že nápady, ako zmeniť svoje mesto k lepšiemu, si pripravovali týždne vopred. Tento zápal v mladej generácii vidíme veľmi radi,“ vyzdvihla Eva Šimeková z poradenskej spoločnosti Civitta, ktorá Climathon spoluorganizuje.

Foto: Tlačová správa

Pracovníci magistrátu a mestských podnikov sprevádzali účastníkov pri hľadaní riešení. Podľa Márie Kostickej, vedúcej oddelenia vývoja inovácií, si dali záležať, aby mala každá téma na Climathone priradených aj odborníkov z mestských podnikov a útvarov magistrátu ako vlastníkov jednotlivých výziev, či mentorov.

„Zástupcovia mesta počas celého víkendu poskytovali tímom odbornú expertízu a mentoring a už teraz sa aktívne zamýšľali nad tým, ako môžu víťazné nápady úspešne pretaviť do praxe,“ uviedla Kostická.

Podobné podujatia sa konajú po celom svete

Bratislavský Climathon je súčasťou svetovej iniciatívy a organizuje ho 140 miest v celkovo 56 krajinách sveta. V Európe ho zastrešuje Európsky inovačný a technologický inštitút (EIT Urban Mobility a EIT Climate KIC). Podľa Uwe Nagela zo spoločnosti Swiss Re, ktorá je hlavným partnerom podujatia, sa kvalita Climathonu stále zlepšuje.

Foto: Tlačová správa

„Climathon sa vyvinul do inštitúcie, ktorú vnímajú najdôležitejší zástupcovia miest. Každý rok priťahujeme viac tímov, viac lepších riešení a celkovo zlepšujeme tento formát,“ hovorí Nagela.

„Najväčším prínosom Climathonu pre Bratislavu je podpora kreativity a spolupráce pri hľadaní inovatívnych riešení na klimatické výzvy, inšpirujúc mladých ľudí, aby aktívne prispievali k udržateľnejšej a zelenšej budúcnosti nášho mesta Bratislava,“ pridáva sa Michal Weiss z firmy IBL Software Engineering, ktorá je ďalším dlhoročným partnerom podujatia.

Ako to na podujatí Climathon Bratislava 2024 vyzeralo, si môžete pozrieť na fotografiách v galérii nižšie.

Uložiť článok

Najnovšie články