Analytik Tim O’Shea z americkej investičnej spoločnosti Jefferies Group, hovorí, že Apple čelí veľkým výzvam. O’Shea podotýka, že na to, aby streamovacia služba uspela, musí vynikať v dvoch bodoch. Prvým z nich je originálny obsah. Teda taký, v ktorom Netflix doslova exceluje. Tým druhým je prístup k dielam veľkých štúdií.
Podľa analytika nemá Apple perspektívu uspieť ani v jednom z týchto bodov. Apple utráca len zlomok toho, čo bol ochotný investovať do originálnych filmov a seriálov Netflix. Cena za mesačné predplatné by sa mala hýbať okolo 15 dolárov, čo je viac ako najvyššia suma, ktorú si účtuje Netflix. To znamená, že minimálne spočiatku bude Apple služba výrazne závislá na obsahu tretej strany.
Netflix povzbudzuje zákazníkov k tomu, aby si predplatné zaplatili priamo na ich webovej stránke. Filozofia Applu je v tomto trochu iná a to môžeme vidieť aj na tom, ako fungujú poplatky v ich app store. Netflix má v súčasnosti tak geniálne vystavaný marketing, ako aj obsah, že konkurenciu drví s prehľadom. Pokiaľ by sa Applu aj podarilo do roku 2023 nejakým zázrakom Netflix poraziť, ich zisky by im stále nepomohli vyrovnať straty, ktoré nastali kvôli znižujúcemu sa záujmu o smartfóny.
9to5mac.com
Nahlásiť chybu v článku