Často keď ideme na stránku Youtube, ideme tam s jasným cieľom a to pozrieť si konkrétne video. Avšak niekedy si proste chceme pozrieť nejaký zaujímavý obsah či videá, ktoré práve „letia“. A presne na to slúžia trendy. Stačí preskúmať túto kartu Youtube a takmer na 100% vás nejaké video zaujme a kliknite si naň. Ako sa ale video vôbec dostane do trendov?
Aby sa video dostalo do trendov, závisí to od viacerých faktorov. Nikto presne nevie (až na tvorcov youtube) ako funguje algoritmus, avšak sú tu niektoré jasné faktory, ktoré priamo vplývajú na to, aby sa video objavilo v trendoch.
1. Zhliadnutia
Asi najjasnejší faktor na to, aby sa video vôbec dostalo do trendov sú zhliadnutia. Je jasné, že video, ktoré má málo zhliadnutí, nebude zaujímať širokú verejnosť a Youtube ho tak do trendov nemá prečo umiestňovať. Avšak, ak by všetko záviselo iba na zhliadnutiach, potom by sme stále videli v trendoch videá ako Despacito či Gangnam style. Znamená to, že iba zhliadnutia nerozhodujú.
2. Vek videa
Podstatné je teda, ako rýchlo pribúdajú zhliadnutia v čase. Ak si video pozrie po pár minútach od uverejnenia tisíce ľudí, má tak veľkú šancu dostať sa do trendov.
Aké sú ďalšie, nemenej významné faktory, ktoré ovplyvňujú zaradenie videí do trendov? To všetko vám vysvetlí JurajVie v najnovšom videu:
Nahlásiť chybu v článku