Spoločnosť Uniqa DDS dostala pokutu vo výške 20-tisíc eur. Udelila ju Národná banka Slovenska (NBS) za to, že klientom poskytla „nepravdivé a zavádzajúce informácie o prognózach dôchodkových dávok doplnkového dôchodkového sporenia,“ informuje Finsider.
Uniqa DDS, v ktorej ponuke je sporenie v treťom dôchodkovom pilieri, mala nepravdivo informovať všetkých klientov indexového globálneho fondu, globálneho akciového fondu a príspevkového fondu. Chybné údaje si klienti našli vo výpise z osobného účtu za rok 2021. Jeho súčasťou bola aj prognóza dôchodkových dávok, pri ktorých výpočte mala Uniqa DSS pochybiť.
Technická chyba
NBS uviedla, že spoločnosť nesprávne vyrátala prognózu nasporenej sumy, ako aj predpokladaný mesačný dôchodok. Malo ísť o technickú chybu, „ktorá mohla spôsobiť v určitých prípadoch nesprávne vypočítanú hodnotu prognózovaného dôchodku. Chyba sa týkala iba výpočtu prognózovaných dôchodkov a klientom nevznikla žiadna škoda,“ uviedla pre Finsider hovorkyňa Uniqa DSS Beáta Lipšicová.
Klientom poslali ospravedlnenie
Spoločnosť mala po dohode NBS poslať klientom ospravedlnenie, ako aj informáciu so správnymi údajmi. Zároveň rozšírili svoje kontrolné mechanizmy tak, aby sa podobná technická chyba už neopakovala, dodala Lipšicová
Centrálna banka o pokute rozhodla v prvostupňovom konaní ešte na konci minulého roku. Uniqa DSS proti nemu nepodala rozklad, lebo si uznali chybu. Pokutu vo výške 20-tisíc eur mali obratom zaplatiť.
Nahlásiť chybu v článku