Ak ste si v posledných mesiacoch kupovali letenky, prepravcovia vás pravdepodobne konfrontovali s tým, že ak zaplatíte takzvaný zelený poplatok, zmiernite tým emisie pri lietaní. Mnoho ľudí sa rozhodlo tento príplatok k letenke zaplatiť, no podľa BEUC išlo len o falošné tvrdenia.
Zavádzanie zákazníkov?
Podľa portálu Finreport sa aerolinky snažia v zákazníkoch vzbudiť falošný dojem lietania so zmiernenou uhlíkovou stopou. Európska organizácia na ochranu spotrebiteľov dokonca vo svojej tlačovej správe vyhlásila, že zákazníci by mali svoje peniaze dostať späť.
„Je dôležité zdôrazniť, že tieto tvrdenia sú jednoducho nepravdivé, pretože letecká doprava nie je udržateľná a v blízkej budúcnosti sa takou ani určite nestane. Spotrebitelia, ktorí platili dodatočné „zelené“ poplatky na základe týchto zavádzajúcich tvrdení, by mali od leteckých spoločností dostať svoje peniaze späť,“ uvádza sa v správe.
Ako ďalej z článku vyplýva, pod sťažnosť od BEUC sa podpísalo už 23 európskych organizácií, medzi ktorými figuruje aj slovenská Spoločnosť ochrany spotrebiteľov. Nekalých obchodných praktík sa mali dopustiť aj známi prepravcovia ako Ryanair, Air France či Lufthansa. Uvidíme, akým spôsobom sa celý prípad posunie, no v súčasnosti tvrdenia o greenwashingu leteckých spoločností potvrdilo viacero zdrojov, a tak je možné, že to bude mať dohru.
Nahlásiť chybu v článku