Nechať tovar na dobierku na pošte sa vám nemusí vyplatiť.
Ako píše portál TV Markíza vo svojej reportáži, za nevyzdvihnutie tovaru na dobierku vám hrozí nielen drobná čiastka, ale aj súdne trovy.
Na tento postup majú firmy nárok, nie je to ale štandardný postup
Tovar objednávaný na dobierku je v dnešnej dobe veľmi populárnou formou nakupovania. Objednaný tovar cez e-shop vám kuriér doručí domov, v prípade, ak vás nezastihne, máte balíček na pošte ešte 18 dní.
Častokrát sa ale stáva, že objednaný tovar si zákazník na pošte nevyzdvihne. Problém je, že pokiaľ musí pošta odoslať balík späť, firma je povinná uhradiť poštovné a balné, ktoré táto cesta obnáša. Za toto si firma môže nárokovať úhradu.
Úhrada môže prísť zo súdu v podobe drobnej čiastky 7 eur – pokiaľ ale dostanete list zo súdu, musíte automaticky rátať aj s uhradením súdneho trovu.
Ako dodáva TV Markíza, takýto prípad sa stal zákazníkovi, ktorý si po nevyzdvihnutom balíčku našiel výzvu pred súd – tá bola pokračovaním po liste od advokáta, ktorého výzvu našiel v spame v mailovej adrese.
Noviny dodávajú, že takýto postup nie je štandardný a pri serióznych firmách sa to nestáva, kým si zákazník pravidelne neobjednáva veľké množstvo tovaru, ktorý nevyzdvihne. Akákoľvek firma vám ale právom za nedoručený balíček môže stále zaúčtovať nemalé peniaze.
TV Markíza
Nahlásiť chybu v článku