Foto: carVertical

Ak plánujete predávať motorové vozidlo, v zime to nemusí vyjsť.

Ak plánujete predaj vášho auta, oplatí sa ešte pár týždňov počkať. Rýchlejšie sa to môže podariť aj správnym výberom ročného obdobia, informuje spoločnosť carVertical.

Článok pokračuje pod videom ↓

V zime sa auto neoplatí predávať, skúste to v marci či nasledujúcich mesiacoch. Podľa spoločnosti carVertical si vtedy až 8,2 % ľudí z celkového počtu ľudí za rok nechá vygenerovať prehľad histórie vozidla a teda sa zaujíma o kúpu „jazdenky“. Dobrou voľbou môže byť aj apríl (8,4 %) alebo máj (8,5 %), čo naznačuje, že dopyt na jar je oveľa vyšší ako v chladnejších mesiacoch. Mnoho ľudí, ktorí plánujú kúpu vozidla, zvyčajne odkladá rozhodnutie o kúpe na teplejšie mesiace, aby sa vyhli jazde v nepriaznivých podmienkach.

„Šoférovanie počas jari je jednoduchšie, pretože dni sú dlhšie a hrozí menej nebezpečenstiev, ako sú mokré alebo zasnežené cesty. Začínajúci vodiči zvyčajne čakajú so začiatkom jazdy na jar, keď je možné jazdiť v bezpečnejších podmienkach, čo ovplyvňuje dopyt,“ vysvetľuje Matas Buzelis, automobilový expert a vedúci oddelenia komunikácie spoločnosti carVertical.

Vhodný je aj koniec leta a začiatok jesene

Koniec leta a začiatok jesene sú tiež vhodným obdobím na predaj auta. Podľa údajov spoločnosti carVertical si kupujúci najviac prehľadov histórie na carVertical vybavujú v auguste (9,1 %) a septembri (8,9 %). To tiež nie je prekvapujúce, pretože niektorí vodiči si chcú zaobstarať auto pred začiatkom zimnej sezóny.

Ilustračná foto: TASR – Michal Svítok

Načasovanie je dôležité

Správne načasovanie vám pomôže predať vozidlo rýchlejšie a získať viac peňazí. Keď je dopyt nižší, predajcovia sú často nútení vyjednávať a znížiť predajnú cenu. Predávať kabriolet uprostred zimy nemusí byť ten najlepší nápad, pretože tieto vozidlá priťahujú kupujúcich najmä na jar a v lete. Vozidlá typu SUV a s pohonom všetkých kolies sú v zime stále žiadané, pretože kupujúci často hľadajú bezpečnejšie auto s dobrou trakciou.

„Možno je vhodný čas na kúpu vozidla, ale nie ideálny čas na jeho predaj. Sezónny dopyt môže často pri rokovaniach nakloniť misky váh na stranu záujmu kupujúceho, keďže niektoré vozidlá si môžu počas zimných mesiacov vyžadovať aj dodatočné náklady na servis a úschovu,“ vysvetľuje Buzelis.

Pred a po Vianociach to nemusí vyjsť

Najhoršími mesiacmi na zvažovanie predaja auta sú určite december a január. Je to preto, že mnoho ľudí počas sviatkov šetrí peniaze na nadchádzajúce výdavky a vyhýba sa väčším nákupom. Keď Vianoce a sviatky skončia, väčšina ľudí potrebuje čas, aby sa spamätala a začala opäť šetriť, čo vedie k menšiemu počtu transakcií na trhu s ojazdenými vozidlami.

Ilustračná foto: Unsplash

Hospodárska situácia má veľký vplyv na dôveru spotrebiteľov. Ľudia v čase recesie, inflácie alebo inej ekonomickej neistoty odkladajú veľké investície, ako sú nákupy nehnuteľností a vozidiel.

Podľa spoločnosti carVertical pripadá na december len 7,6 % ročných kontrol automobilov. Ako však zdôrazňuje pán Buzelis, ojazdené vozidlo, ktoré je v dobrom stave a má čistú históriu, sa môže predať rýchlejšie, pretože dopyt po zachovalých vozidlách je väčší ako kedykoľvek predtým. Ak potenciálnym kupujúcim poskytnete prehľad histórie, môže to tiež pomôcť urýchliť predaj vozidla, pretože to vyvoláva pocit dôvery a transparentnosti.

Uložiť článok

Najnovšie články