Foto: commons.wikimedia/pixabay

Orange zvyšuje ceny, no poisťuje sa, že zákazníci neodídu.

Telefónneho čísla sa vzdávame len veľmi ťažko. A vie to aj najväčší operátor Orange, ktorý tento fakt využíva k tomu, že mu zákazníci kvôli zdražovaniu nebudú odchádzať. Pri odchode im totiž zruší všetky služby, zahŕňa to aj telefónne číslo. Ďalšou možnosťou je zaplatiť pokutu. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Nielen Orange, ale aj iní operátori zdražujú svoje služby. Ako informuje Živé.sk, Orange od 5. marca zvyšuje cenu svojich služieb, a to o jedno až tri eurá. Klienti, ktorí sú vo viazanosti, majú možnosť od operátora v reakcii na zdražovanie odísť, avšak vtedy prídu o všetky služby, vrátane telefónneho čísla, ktoré tak zanikne.

Inou možnosťou je zaplatenie pokuty podľa uzatvorenej zmluvy. V praxi sa teda iba malému množstvu klientov oplatí odchod od operátora, keďže platenie zmluvnej pokuty je často nevýhodné. Mnohí tak radšej akceptujú mierne zvýšenie. Nájde sa tak iba niekoľko klientov, ktorým na čísle nezáleží a nie sú ochotní kvôli jeho zachovaniu akceptovať ročné navýšenie o 12 až 36 eur.

Foto: pixabay.com

Orange využil obdobie

Portál Živé.sk zisťoval, či Orange takéto niečo môže urobiť. Z regulačného úradu portálu potvrdili, že tento krok je akceptovateľný. Avšak, takéto pravidlá už nebudú platiť dlho. Od 1. augusta 2022 nadobudne účinnosť nový zákon, kedy bude musieť operátor umožniť odchod aj s ponechaním čísla.

Uložiť článok

Najnovšie články