Okrem boja s plastovým odpadom je potrebné na túto problematiku neustále upozorňovať. Iba tak dokážeme ľudí presvedčiť, aby prestali zbytočne používať plasty aj vo chvíľach, keď to nie je nevyhnutné. Veď predpovede, že v roku 2050 bude v moriach a oceánoch viac plastu ako rýb, sú hrôzostrašné. Na problém plastového odpadu vo svetových vodách upozornila najnovšou kampaňou aj organizácia Sea Shepherd.
Reklama bola vytvorená v spolupráci s Tribal Worldwide São Paulo a reklamnou agentúrou DDB Guatemala. Kampaň má silný titulok: „Plast, ktorý raz použijete, mučí oceán navždy„. Na obrázkoch môžete vidieť korytnačku a tuleňa ako umierajú v agónii s plastovým vreckom na ich hlavách.
Aj malá činnosť, ktorú vykonávame automaticky, aby sme nad ňou nejako špeciálne uvažovali, môže spôsobiť obrovské škody na prírode. V tejto kampani sa snažíme túto situáciu zmeniť, aby si ľudia uvedomili, že stačí málo a takéto scény nemusia nastať“ hovorí Guiga Giacomo, výkonný kreatívny riaditeľ v Tribal Worldwide São Paulo.
Spoločnosť Sea Shepherd sa zameriava na problémy týkajúce sa morí a oceánov, či už ide o plastový odpad alebo aj o nezmyselný a krutý lov morských živočíchov. Spoločnosť tiež spolupracuje s vedeckými inštitúciami, s cieľom zlepšiť situáciu ohľadom životného prostredia.
Paul Watson, riaditeľ Sea Shepherd uvádza, že jeho spoločnosť je odhodlaná zabrániť situácii, ktorú sme opisovali v úvode článku a že plastový odpad prevýši počet rýb vo svetovom oceáne. „Pretože, ak zomrú oceány, zomrieme aj my„.
Sea Shepherd
Nahlásiť chybu v článku