foto: Milk

Každý ročník festivalu Pohoda sa v mnohých veciach veľmi odlišuje od toho predchádzajúceho. Azda najvýraznejšou premenou, ktorou festival každý rok prejde, je zmena grafického dizajnu.

Móda v uliciach hlavného mesta alebo cenovky v obchodoch nie sú to jediné, čo sa neustále mení. Svojím vývojom a premenou prechádza z roka na rok človek, ktorý sa postupne stáva čoraz všestrannejším, skúsenejším a múdrejším. To isté však prekvapivo môžeme povedať aj o hudobných festivaloch. Môžete síce namietať, že hudobný festival predsa so živým organizmom nemá nič spoločné, no tu sa s vami asi budeme musieť trochu pohádať.

Článok pokračuje pod videom ↓

Hudobný festival má totiž podľa nás všetky vlastnosti, ktoré sú vlastné aj živým bytostiam – neustále sa vyvíja, zdokonaľuje, mení svoj zovňajšok, učí sa novým veciam a prispôsobuje sa dianiu vo svojom okolí aj vo svete. To nepochybne platí aj o našom najväčšom a najúspešnejšom hudobnom festivale – Pohoda. V tomto článku sa preto spoločne pozrieme na to, akými premenami prešiel vzhľad festivalu za posledných 10 rokov a spoločne si tak zaspomíname na tie zimomriavky, ktoré nám prebehli po tele, keď sme na plagáte či v reklame uvideli meno nášho najobľúbenejšieho hudobníka.

Ročník 2007 – Začiatok našej cesty

Naša cesta naprieč históriou dizajnu festivalu Pohoda začína v roku 2007. Ako sa píše v jednej starej knihe „na počiatku bolo svetlo“, tak v prípade Pohody je týmto svetlom reklamné a grafické štúdio Milk. To sprevádza našu milovanú Pohodu veľkou časťou jej histórie, a tak sa ich výtvormi budete môcť kochať po väčšinu našej cesty. Na menšie zmeny v našej trase vás vopred upozorníme.

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2009 – Kreatívna Pohoda

V roku 2009 sa hlavným objektom dizajnu stalo niečo, čo má na pracovnom stole zrejme väčšina z vás – zápisník. Kto by však bol povedal, že aj do tak prostého predmetu sa rukami skúseného dizajnéra dá vdýchnuť život a mnoho pozitívnej energie?

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2009 – Sladká a roztopená Pohoda

Veľké letné horúčavy, ktoré už tradične kráčajú ruka v ruke s festivalom Pohoda, sa tento rok preniesli aj do festivalového dizajnu. Ten sa totiž v tomto ročníku zameral na to, bez čoho si snáď nikto z nás leto nevie predstaviť – zmrzliny a nanuky. A, samozrejme, aj kvalitnú hudbu.

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2010 – Poskladajte si Pohodu

V tomto roku sme sa spolu s dizajnom festivalu vrátili do detských čias, kedy sme celé dni trávili so stavebnicami a vytvárali z nich kadejaké zvláštne postavičky či nezmyselné tvary, ktoré dostali význam iba vďaka našej predstavivosti. V roku 2010 sme si túto etapu nášho života mohli vďaka tomuto dizajnu zopakovať, no namiesto bezmenných postavičiek nás na festival pozývali postavičky s menami svetových umelcov a zvláštne tvary už nespájala iba naša predstavivosť, ale aj skvelá hudba, dobrá nálada a vnútorná pohoda.

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2011 – Urobte si Pohodu – doslova a do písmena

To nám odkázal príjemný hlas z televízneho spotu pre tento ročník, a tak sa aj stalo. Témou pre tento ročník sa totiž stali hry s písmenkami. Nie však hocijakými – podmienka tejto hry totiž totiž spočívala v tom, že naša písmenková abeceda musela obsahovala písmená ako M, I, A, M, O, B, Y, alebo P, O, R, T, I, S, H, E, A a D. Máte všetky tieto písmenká? Tak pre vás sa môže začať tá pravá letná Pohoda.

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2012 – Užite si mesto plné Pohody

V tomto roku sa festivalový areál zmenil na malé, sebestačné mesto, kde ľuďom stačilo k životu iba pivko, chládok a dobrá hudba. Na takéto festivalové mestečko sa zameral aj dizajn tohto ročníku. No uznajte sami, kto z vás by nechcel chodiť na koláčik k Emiliane Torrini, na romantickú večeru k Bat for Lashes alebo zájsť na kávičku k legendárnemu Lou Reedovi?

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2013 – Štýlovejší ako kedykoľvek predtým

Po maximálne uletenom dizajne z minulého ročníka nás čakala veľká zmena. Z divokých tvarov a vlnoviek sme sa preklopili k rovnobežným čiaram a čistým geometrickým tvarom, ktoré by pokojne mohli zdobiť aj plagát na najnovší film Jamesa Bonda. To, čo sa však nezmenilo vôbec, bol priebeh tohto ročníka akoby vytrhnutý z učebnice literatúry. Ostal navlas rovnaký ako po všetky minulé roky a hoci to vtedy ešte nikto nevedel, nič sa nezmenilo ani do budúcna. Úvod – dramatické čakanie v radoch pri vstupnej bráne. Jadro – jedinečná atmosféra Pohody, koncerty a zábava až do rána. Záver – rituál vítania Slnka a smútok v očiach, že sa teraz všetci musíme vrátiť do bežného života.

pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk
pohodaby.milk.sk

Ročník 2014 – Poskladajte si svoju pohodu (po druhý raz)

Tentokrát to však bolo myslené úplne vážne. Réžie sa tento rok ujalo skvelé grafické štúdio Clockwise a svojej Pohodovej premiéry sa zhostilo skutočne bravúrne. Kreativita dizajnu pre tento ročník totiž uletela až kamsi ku galaxii Andromeda a fanúšikom festivalu tak bolo umožnené poskladať svoju Pohodu aj v pohodlí obývačky. Kreatívne plagáty totiž okrem informácie o tom, na koho sa tento rok môžeme tešiť, nenápadne skrývali aj plán na postavenie papierového lietadla či autobusu. Stačilo tak iba trochu zručnosti (alebo lepiacej pásky), trpezlivosti a dobrej hudby od niektorého zo spomínaných umelcov a voilà – umelecké dielo je na svete. Ak ho ešte stále máte doma, oprášte ho od prachu a pochváľte sa nám ním v komentári!

clockwise.sk
clockwise.sk
clockwise.sk
clockwise.sk

Ročník 2015 – Zaspievajte si s hviezdami Bažant Pohody

Netrvalo dlho a pomyselná štafeta tvorby dizajnu pre festival Pohoda opäť zmenila svojho majiteľa. Tentoraz sa ním stala reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá už 6-krát získala ocenenie Agentúra roka na Slovensku a mnoho ďalších ocenení. Vizuálna stránka Pohody sa tak znovu dostala do dobrých a šikovných ručičiek, čo bolo určite vidieť a dokonca aj počuť. Ikonické „dvojičky“ z loga Pohody totiž po prvý raz v histórii dostali aj svoj hlas. Ten im prepožičali viacerí slovenskí hudobníci, ako napríklad Whisky zo Slobodnej Európy, Lasky z Pary, Martin Valihora, Vec a mnohí ďalší.

wlb.sk

 

wlb.sk
wlb.sk
wlb.sk

Ročník 2016 – Spoza opony

Rok 2016 bol podľa čínskeho kalendára rokom Ohnivej opice, ktorá so sebou prináša veľké zmeny. Niečo na tom skutočne bude, zodpovednosť za grafický dizajn festivalu totiž získalo znovu iné grafické štúdio, hoci slovo iné by sme pokojne mohli dať do úvodzoviek. Réžie sa totiž po dvojročnej prestávke znovu hostilo štúdio Milk, ktoré svojich fanúšikov privítalo skutočne s veľkou parádou a krásnym, prehľadným a čistým dizajnom. Veď posúďte sami!

milk.sk
milk.sk
milk.sk
milk.sk

Ročník 2017 – Sladké, sladké, sladučké!

Téma aktuálneho ročníka je skutočne veľmi sladká. Tvoria ju totiž cukríky všemožných tvarov farieb a isto aj chutí, no a my sa už nevieme dočkať momentu, kedy si na nich konečne budeme môcť pochutnať! A o tom, že sa nejedná o nejaké obyčajné cukríky, vás určite presvedčí aj to, že za návrhom tohto jedinečného grafického prvku stojí dvojica svetoznámych dizajnérov – Craig Redman a Karl Maier. Títo dvaja páni pomáhali pri tvorbe grafiky aj pre veľké spoločnosti ako sú Nike, Vogue, Chanel, The New York Times či National Geographic. Na ich návrhy sa potom vrhli šikovné ruky grafikov zo štúdia Milk, ktorí s nimi ďalej pracovali a výsledkom takejto hviezdnej spolupráce je preto vizuál, ktorý na Slovensku nemá obdobu. Tak komu sa už zbiehajú slinky na sladké?

milk.sk
milk.sk
milk.sk
milk.sk

Dizajn ktorého ročníka festivalu Pohoda bol podľa vás najlepší a najkrajší? Dajte nám vedieť váš názor v komentári a uvidíme sa už čoskoro na 21. ročníku festivalu Pohoda 2017 na letisku v Trenčíne!

Sleduj InstaStories na @interezsk a budeš mať celé dianie festivalu Pohoda na dlani!

pohodafestival.sk, milk.sk, clockwise.skwlb.sk
Uložiť článok

Najnovšie články