Prezentácia dobrým logom je v dnešnej dobe nutná aj pre samosprávy a mestá. To si uvedomuje aj české mesto Liberec, ktoré sa po 16 rokoch sa rozhodlo, že vymení staré logo za nové, modernejšie, ktoré by viac odrážalo súčasnú dobu. Nové logo však rozdelilo občanov Liberec na dva tábory. Ako to už býva, jeden tábor je s logom spokojný, ten druhý ho vníma ako „30 minútovú prácu stredoškoláka v skicári“. Avšak okrem dizajnu, ktorý každý z nás vníma subjektívne, tak cena za logo zarazila aj mnohých ľudí z prvého tábora, ktorému sa logo páči. Veď 315 tisíc českých korún (11 657,60 eur), za jednoduché logo sa javí ako skutočne premrštená suma.
Okrem 315 tisíc korún bez DPH, Liberec zaplatí ešte ďalších 40 tisíc korún za nevíťazné návrhy. Poslanci z mestského zastupiteľstva sú ale s logom spokojní.
„Je dobré, že mesto konečne bude mať jednotný vizuálny štýl,“ uviedol námestník libereckého primátora Ivan Langr v tlačovej správe.
Ľudia na sociálnych sieťach však nadšenie nezdieľajú a objavujú sa najrôznejšie komentáre: „To je logo, alebo je to preklep?“ či „Hnus vytvorený pomocou písma z Google databázy“.
Autorom loga je Ondřej Zámiš, ktorý okrem loga vypracoval aj kompletný grafický manuál. Autor je navyše povinný, keď ho mesto k tomu vyzve, aby logo v prípade, keď si to bude situácia vyžadovať, logo upravoval v priebehu dvoch rokov pre potreby mesta.
• AKTUÁLNĚ, LIBEREC MÁ NOVÝ VIZUÁL •
Designér Ondřej Zámiš vyhrál soutěž na vizuální styl 5. největšího města ➖ https://t.co/iVVv7HQpPH pic.twitter.com/h1fID42DhC— CZECHDESIGN (@czechdesign) March 7, 2017
Logo okamžite upútalo pozornosť internetových humoristov a tí ho začali upravovať podľa vlastných predstáv.
[totalpoll id=“91140″]
interez.sk (mmm), tyden.cz
Nahlásiť chybu v článku