„Som prvý, kto priznáva, že spôsob, akým časopis ukazoval nahotu, bol zastaraný, ale úplne sa jej vzdať, bola chyba,“ napísal v pondelok na Twitteri Cooper Hefner, syn zakladateľa časopisu Hugha Hefnera, ktorý je zároveň jeho kreatívnym riaditeľom. „Nahota nikdy nebola problém, pretože nahota nie je problém. Dnes sa vraciame k našej identite a k tomu, čím sme,“ dodal Hefner.
Na svojom twitterovom účte zverejnil americký Playboy titulku dvojčísla na marec a apríl, na ktorej je zboku odfotografovaná playmate mesiaca Elizabeth Elamová, pričom jej prsia prekrýva nápis „Naked is normal“ (Nahota je normálna).
Ďalšou zmenou v tlačenej verzii magazínu je odstránenie sloganu „Zábava pre mužov“. „Playboy bude vždy značkou životného štýlu zameraného na záujmy mužov, ale ako sa postavenie žien a mužov v spoločnosti naďalej vyvíja, vyvíjame sa aj my,“ zdôvodnil Cooper Hefner túto zmenu.
V snahe nájsť nových čitateľov a zastaviť klesajúci náklad (z 5,6 milióna kusov v roku 1975 na 800.000 kusov v roku 2015 a 673.000 kusov v júli 2016) Playboy v októbri 2015 oznámil, že v ére internetu pornografie je časopis plný nahoty prežitkom. Od marca 2016 mali modelky svoje intímne partie v americkej verzii zakryté odevom alebo rekvizitami.
Playboy, založený v roku 1953, „vyzliekol“ mnohé slávne ženy, od herečky Marilyn Monroe cez speváčku Madonnu po modelku Cindy Crawfordovú. Magazín zverejňuje i pravidelné rozhovory s význačnými umelcami, architektmi, ekonómami, novinármi, politikmi, spisovateľmi, športovcami, ale aj osobnosťami duchovného života.
Our March/April 2017 cover #NakedIsNormal https://t.co/FhCkcmnV0S pic.twitter.com/WSxMElDa94
— Playboy (@Playboy) 13. februára 2017
Pozri aj: 6 reklamných kampaní, ktoré dokazujú, že každá žena môže byť modelkou
TASR
Nahlásiť chybu v článku