Ľudia sú zľavami posadnutí a niekedy pri nich prehliadajú aj skutočnú realitu. Priznajte sa. Keď vidíte zľavu, nepozeráte na kvalitu výrobku či na jeho skutočnú cenu bez zľavy. Vidíte iba tie krásne percentá v červenom rámčeku, o ktoré je daný tovar zlacnený. Presne tento trik využili mnohé eshopy po Vianociach, aby pekne oklamali ľudí. Zľava totižto vo väčšine prípadoch nie je skutočná zľava. Obchodníci tovar pred sviatkami nenápadne zodvihnú, aby ju potom, tesne po sviatkoch mohli krásne skresať dole, v niektorých prípadoch o desiatky percent a v niektorých extrémnych prípadoch až o 90-96%.
Pred dvomi dňami sa na portáli sme.sk v sekcii blog objavil blogový príspevok Michala Dragana, ktorý upozornil na nekalé praktiky niektorých e-shopov. Poďme sa na ne pozrieť.
Prvou obrovskou, a najmä neuveriteľnou zľavou sa chválila Alza. Tá ponúkala zastrihávač vlasov s neuveriteľnou 93% zľavou. Z pôvodnej ceny 262,58€ ho Alza zlacnila na 18,49€.
Podľa známeho porovnávača cien však tento produkt nestál za posledné roky viac, ako 48€. Z kadiaľ teda Alza zobrala jeho pôvodnú cenu? Proste si ju vymyslela a prispôsobila zľave.
Ďalším produktom bol napríklad tento parfém, ktorého „pôvodná cena“ bola 91€, po 76% zľave vás však vyšiel „iba“ 22€. No nekúpili by ste si ho? Jeho najvyššia cena na trhu sa však historicky vyšplhala len na 50€.
Skvelým príkladom pre tento predvianočný fenomén je kamera Go Pro Hero. Jej cena bola 299€, vo výpredaji však len 209€, no pôvodnú cenu však Alza znovu ukazovala ako neuveriteľne premrštenú, a to až 441,41€, ktorú nájdete vpravo hore.
Je vidieť, že Alza sa na týchto Vianociach poriadne nabalila, o čom svedčí aj nasledujúci status na sociálnej sieti Twitter.
Nie je to však iba o jednom e-shope. Podobné falošné zľavy sa vyskytli napríklad aj na mall.sk.
Tak čo? Už sa budete na zľavy v obchodoch pozerať obzretnejšie?
blog.sme.sk, Michal Dragan
Nahlásiť chybu v článku