Už máme dosť hustú sieť nabíjacích staníc. Už bez problémov prejdeme z Bratislavy do Košíc. Dotácie na elektromobily od vlády sú na spadnutie. Napriek tomu nie je nik, kto by doteraz pripravil auto pre masy TOP kvality.
Toto všetko teraz môže zmeniť Hyundai.
Nie je na trhu s alternatívnym pohonom žiadnym nováčikom. Bola to práve táto kórejská značka, ktorá ako prvá začala sériovo vyrábať auto s pohonom na palivový článok, keď svoj populárny model ix35 obohatila o možnosť pohonu na vodík.
Čo doposiaľ všetkým chýbalo na trhu elektromobilov bolo jednoducho kvalitné auto s dobrými parametrami, ktoré zároveň vyzerá skvele. Hyundai navyše so svojim novým modelom IONIQ prišiel hneď s troma pohonmi, čo uspokojí každého. Na výber máš buď klasický hybrid, kde sa batéria čiastočne dobíja počas jazdy, plug-in hybrid, kde si o niečo väčšiu batériu dobiješ na nabíjacej stanici, alebo plne elektrický model.
[youtube 63CXOpgzksk 720 410]
Pozitívne prekvapenie prichádza aj vnútri. Auto je doslova nabité špičkovými technológiami a človek má pocit, že ak je toto elektrika, človek konečne sedí v aute bez kompromisov a to za relatívne slušnú cenu. Automatické núdzové brzdenie, monitorovacie bezpečnostné systémy či automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu, tak má vyzerať bezpečnosť v roku 2016. Na svoje si prídu aj audiofily. Hyundai nešetril a hybrid vyššej výbavy + elektrický model vybavil aj prémiovým audiom INFINITY, auto si s mobilom prepojíš cez systémy Android Auto či Apple CarPlay a pre tvoj smartfón je k dispozícii aj indukčné (bezdrôtové) nabíjanie. To všetko so zárukou 5 rokov. Najčastejšou otázkou pri elektromobiloch je pochopiteľne batéria, kde Hyundai garantuje jej bezchybnosť 8-ročnou zárukou, resp. zárukou do 200-tisíc najazdených kilometrov.
Na samotné auto, vrátane všetkých jeho súčastí, sa vzťahuje záruka 5 rokov.
Cena hybridných pohonov je v základnej výbave a s bonusom nastavená na 22 990 eur, za elektrický model zaplatíš 34 990 eur.
Hyundai zasadil konkurencii poriadne silný úder a nás môže takýto tvrdý boj len tešiť – pretože vďaka tomu v konečnom dôsledku vyhráme práve my, zákazníci.
Nahlásiť chybu v článku