„Náš prvý spoločný film bol jeho hollywoodsky debut, film Zmiznutie (v orig. Prisoners). Pracovalo sa nám na ňom dobre, boli sme spokojní po osobnej aj kreatívnej stránke, a tak vznikol náš vzťah,“ hovorí Jóhannson o spolupráci s režisérom Denisom Villeneuveom, s ktorým doteraz pracoval na troch filmoch: Zmiznutie, Sicario a najnovšie na sci-fi dráme Prvý kontakt (Arrival), ktorá do našich kín prichádza 10. novembra, konkrétne v bratislavskom Bory Mall.
„Spolupráca na týchto troch filmoch bola veľmi úzka a uspokojivá,“ pokračuje Jóhannson. Vo väčšine hollywoodskych produkcií vstupuje skladateľ do tvorivého procesu až po skončení natáčania. V tomto prípade to však bolo inak. „Pri všetkých troch filmoch sme sa o hudbe začali rozprávať dávno pred začiatkom nakrúcania. Celý proces začal v momente, keď som dostal scenár a začali sme sa rozprávať o ideách, konceptoch a témach príbehu.“
Film Prvý kontakt je o lingvistke (hrá ju Amy Adams), ktorá pomáha americkej armáde komunikovať so záhadnými mimozemskými návštevníkmi. Tieto témy ovplyvnili aj Jóhannsonov prístup k práci na filmovej hudbe. „Film je v podstate o jazyku, o komunikácií s druhom, s ktorým sa nemáme ako dorozumieť. Preto mi bolo jasné, že v hudbe k nemu musia dominovať hlasy.“
[youtube smuZrBiSh2c 720 410]
V Prvom kontakte preto nenájdete klasické orchestrálne skladby. „Sú tam motívy, no je to viac o pocite, o štruktúre. Spravil som v minulosti množstvo veľmi melodických a množstvo tradičných soundtrackov, no toto je niečo, čo ma v súčasnosti zaujíma viac.“ Práve za jeden zo spomínaných tradičných soundtrackov bol po prvýkrát nominovaný na Oscara – za biografický film o Stephenovi Hawkingovi s názvom Teória všetkého. O rok nato sa mu ušla nominácia aj za drámu Sicario. Je teda vysoko pravdepodobné, že medzi najlepšími nebude chýbať ani tento rok.
V úspešnej spolupráci s francúzskym režisérom Denisom Villeneuvom plánuje Islanďan pokračovať. Už teraz pracujú na dlho očakávanom pokračovaní kultovej klasiky Blade Runner, s názvom Blade Runner 2049, ktorá má prísť do kín na budúci rok. K práci na tomto filme sa Jóhannson zatiaľ vyjadrovať nechce, no prezradil aspoň niečo. „Celé leto som nahrával perkusie. Predpokladám totiž, že vo filme bude veľa naháňačiek.“
TS ItaFilm
Nahlásiť chybu v článku