Portugalská skupina Jerónimo Martins iba nedávno oficiálne rozšírila svoje európske pôsobenie aj na Slovensku. Stalo sa tak pod hlavičkou jej poľskej maloobchodnej siete Biedronka, ktorá má v súčasnosti otvorené štyri slovenské predajne. Ambície „lienky“ však siahajú oveľa ďalej.
Ako sme vás vo štvrtok informovali, Biedronka otvorila v Senici svoju ďalšiu tuzemskú prevádzku. Okrem toho už zákazníci nakupujú aj v obchodoch v Miloslavove, vo Zvolene a v Považskej Bystrici. Čoskoro by toto portfólio mala rozšíriť predajňa v Nových Zámkoch, presný termín zatiaľ kompetentní neupresnili.
Na základe zverejnených pracovných ponúk a medializovaných informácií sa dá predpokladať, že Biedronku uvidíme napríklad tiež v obci Čierne na severe Slovenska, pod Tatrami v Liptovskom Mikuláši, v Bošanoch či v bratislavskom satelite v Chorvátskom Grobe. V rámci špekulácií sa objavili aj iné obce či mestá, no v týchto prípadoch ide zatiaľ o nepodložené informácie. Zástupcovia reťazca médiám či verejnosti už od začiatku expanzie poskytujú minimum informácií a sú opatrní.
Pribudnú desiatky predajní
Ešte počas otváracieho dňa v Miloslavove kompetentní prezradili, že ich logistický sklad vo Voderadoch má kapacitu na obslúženie až 180 predajní. Tie bude reťazec spočiatku koncentrovať práve okolo tohto skladu na západnom a strednom Slovensku. Ako sme sa dozvedeli, časom je v pláne vybudovanie takéhoto centra aj na východnom Slovensku, nemalo by to však byť v krátkodobom horizonte.
Čo sa týka krátkodobejších plánov, tie má Biedronka stanovené jasne. „Do konca roka 2026 chceme mať na Slovensku minimálne 50 predajní,“ uviedla tlačová kancelária spoločnosti pre interez. Ako ďalej prezradili, práce na nových predajniach idú podľa plánu a ľudia by sa už čoskoro mohli dozvedieť ďalšie oficiálne termíny. Zároveň nás zaujímalo, ako Biedronka doposiaľ hodnotí svoje slovenské pôsobenie.
„Pokiaľ ide o prvé výsledky, v mene všetkých zamestnancov spoločnosti Biedronka Slovensko si dovolíme tvrdiť, že nás nesmierne potešilo vrelé prijatie, ktoré sme pocítili od zákazníkov v našich prvých predajniach. Rovnako môžeme s radosťou povedať, že počiatočný záujem naďalej rastie,“ uviedli pre náš portál zástupcovia reťazca. Tieto správy ich zároveň podnecujú k tomu, aby zvýšili úsilie pri hľadaní nových lokalít.
Práve s nimi súvisela jedna z najčastejších otázok, ktoré zaujímali spotrebiteľov – bude „lienka“ aj na východe? Biedronka nám túto skutočnosť nevyvrátila, no ani nepotvrdila. „Keďže sme na trhu noví, je jasné, že budeme pozorne načúvať slovenským zákazníkom a ich potrebám,“ uviedol diskont pre interez.
V praxi je zrejme najreálnejší scenár to, že lacný reťazec na východnom Slovensku niekoľko obchodov otvorí, no pôjde skôr o regionálne projekty a testovanie nákupného správania tamojších spotrebiteľov. Výraznejší rozmach obchodnej siete príde pravdepodobne až po tom, ako tu spoločnosť Jerónimo Martins vybuduje logistické centrum schopné efektívne obhospodarovať väčší počet predajní.
Nahlásiť chybu v článku