Foto: interez

Porovnali nákupné košíky z Lidla a z Biedronky.

V porovnávacom nákupnom košíku sa nachádzalo 13 produktov. Bryndza, termix, 1 kg jabĺk, 4 rožky, instantná káva 200 g, toaletný papier, čerstvé mlieko, brokolica, mleté bravčové mäso 500 g, lasagne 1 kg, kaleráb, maslo 250 g a avokádo. Výsledok ukázal, že nákup v Lidli bol lacnejší takmer o štyri eurá. 

Pozrite si naše najnovšie video, článok pokračuje pod ním ↓

Porovnanie nákupných košíkov pri očakávanom spustení nového diskontu Biedronka na Slovensku (5. marca) v Miloslavove pri Bratislave si urobil aj poľský spravodajský portál fakt.pl. Ten porovnal 27 základných produktov od ovocia a zeleniny, cez mäso, chlieb a mliečne výrobky až po toaletný papier v Biedronke v Poľsku a na Slovensku. Ako uvádza poľský portál, ceny prepočítavali aktuálnym kurzom 4,17 poľského zlotého k jednému euru.

Porovnanie cien v Poľsku a na Slovensku

„Košík z Biedronky pri Bratislave vyšiel o 38,21 zlotého drahšie ako košík z predajne tohto reťazca v Poľsku. U nás stál 35,26 eura, čo je 147,06 zlotého a na Slovensku 44,46 eura, teda ekvivalent 185,27 zlotého. Rozdiel tak tvoril deväť eur v prospech Poliakov,“ uviedol poľský novinár Andrzej Zwolinski s tým, že v Biedronke na Slovensku našli aj viacero produktov, ktoré vyšli lacnejšie ako v Poľsku.

O niečo lacnejšie na Slovensku vyšli banány a mlieko. Olej, bravčové karé a mrkvu si taktiež Slováci kúpia v Biedronke oveľa lacnejšie ako Poliaci.

„Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ceny v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku, iné výrobné náklady, čo sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH, čo malo za následok neporovnateľné daňové zaťaženie rovnakých produktov,“ reagovalo na porovnanie cien poľského portálu tlačové oddelenie Biedronky.

Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák, výsledky nezávislého testu jasne potvrdzujú, že Lidl je dlhodobým lídrom v kombinácii nízkych cien, vysokej kvality a čerstvosti. „Naše ceny a sortiment sú dôkazom, že výhodný nákup nemusí znamenať kompromisy a nemusíte ani nikam cestovať. Už viac ako 20 rokov sme prvou voľbou slovenských rodín a robíme všetko pre to, aby to tak zostalo aj v budúcnosti,“ konštatoval Bezák.

Uložiť článok

Najnovšie články