Príchod lacného reťazca Biedronka sa na Slovensku skloňuje už viac ako rok. Okolo „lienky“ sa za ten čas vytvorilo akési rúško tajomstva, nakoľko zástupcovia spoločnosti boli v komunikácii s verejnosťou či médiami na slovo veľmi skromní. Oficiálne prakticky okrem samotnej expanzie potvrdili iba 5 miest, kde plánujú svoje predajne otvárať. Dnes už poznáme podstatne viac detailov.
Ako sme vás v stredu informovali, Biedronka konečne prezradila oficiálny termín otvorenia svojho prvého slovenského obchodu. O nových informáciách informoval TASR na tlačovej konferencii v Krakove Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko.
Prvou novopostavenou predajňou bude obchod v Miloslavove, ktorý vybudovala slovenská stavebná spoločnosť. V obchodoch „lienka“ ponúkne 3 400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov, pričom dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo 40 % slovenských produktov. Spolupracovať budú napríklad s firmami Rajo či Agro Tami.
Ako Lukowski ďalej prezradil, reťazec plánuje postupnú expanziu a neminie ani Bratislavu. O tom, aká veľká sieť sa napokon vybuduje, vraj rozhodne záujem zákazníkov. Nové informácie padli aj k vernostnej aplikácii, ktorú v rôznych formátoch spotrebitelia radi využívajú. Biedronka na Slovensku ju spočiatku mať nebude, no v pláne je jej zavedenie do dvoch rokov.
Dôležitou témou sú tiež ceny sortimentu. Práve na nich si Biedronka zakladá svoje marketingové kampane a u našich severných susedov sa pasuje za najlacnejšieho hráča na trhu. Poľské ceny však zrejme Slováci očakávať nemôžu. „Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní,“ uviedol pre TASR Lukowski s tým, že slovenský trh a tunajšie podnikateľské podmienky sú od tých poľských rozdielne.
Práce na predajniach finišujú
O tom, že otvorenie prvých predajní sa blíži, sme vás informovali ešte na konci januára. Naša redakcia sa bola osobne pozrieť na chystaný obchod v Miloslavove, ktorý v týchto dňoch už čakajú iba kozmetické úpravy a dodanie toho najčerstvejšieho tovaru. Zároveň, na sociálnych sieťach ako TikTok či vo facebookových skupinách už postupne pribúdajú fotografie či videá, ktoré predajne červeno-žltého reťazca zachytávajú.
@nostradamueExkluzívne zábery z Biedronky 🐞🐞🐞🐞🐞🇸🇰🇸🇰🇸🇰🇸🇰🇸🇰🇸🇰♬ original sound – Mea culpa
Dnes už teda vieme, ako približne budú predajne poľského reťazca vyzerať. Video z miloslavovského obchodu na svojom Facebooku zverejnila stránka s názvom Živo, zvolenskú Biedronku zase natočil zvedavý používateľ na sociálnej sieti TikTok. Okrem toho sa už skôr v jednej zo zvolenských skupín zameraných na výstavbu v meste objavili fotografie, ktoré presne znázorňujú dispozíciu tamojšej predajne.
Nahlásiť chybu v článku