Projekt električkovej radiály v bratislavskej Petržalke, v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor, by mal byť úplne dokončený do 15. augusta. Vyplýva to z rozhodnutia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) ako špeciálneho stavebného úradu pre mestské dráhy, ktorým povolil zmenu stavby pred dokončením.
Stavebníkovi, ktorým je hlavné mesto, predĺžil na jeho žiadosť lehotu na dokončenie stavby. Pôvodná lehota uplynula vlani v novembri. Spustenie električky je naplánované na jar. „Bratislavský samosprávny kraj rozhodol o zmene lehoty na dokončenie stavby do 15. 8. 2025. Pôvodná lehota na dokončenie stavby bola určená do 36 mesiacov odo dňa začatia stavby. Lehota uplynula 18. 11. 2024,“ uviedol pre TASR riaditeľ odboru komunikácie a marketingu Úradu BSK Michal Feik.
Problémy pri výstavbe
Žiadosť o predĺženie lehoty ukončenia stavby podal stavebník 13. novembra 2024, teda niekoľko dní pred uplynutím pôvodnej lehoty, ktorú špecifikovalo stavebné povolenie vydané v decembri 2020. Argumentoval pomalšou výstavbou, ako jej dôvod uviedlo hlavné mesto časovú náročnosť prípravy uskutočňovania stavby, potrebu nepredvídaného zosúlaďovania prebiehajúcich stavebných prác na súvisiacich stavebných objektoch a prípravy iných stavieb v území.
„Predmetné rozhodnutie ešte nie je právoplatné,“ doplnil Feik s tým, že rozhodnutie bolo doručené a plynie lehota na podanie odvolania. V akom štádiu dokončenia bude predmetná stavba, zistí BSK ako špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských električkových dráh a trolejbusových dráh a pre stavby v ich ochrannom pásme po podaní žiadosti o kolaudáciu stavby a následnom miestnom zisťovaní.
Na základe toho bude rozhodnuté o ďalšom postupe. „Ak bude stavba úplne dokončená a doložené všetky doklady potrebné pre vydanie kolaudačného rozhodnutia, stavba bude daná do trvalého užívania,“ poznamenal Feik.
Administratívny úkon
Predĺženie lehoty na dokončenie stavby označuje magistrát „len“ za administratívny úkon, nič sa podľa neho nemení na tom, že plnú prevádzku električky chce hlavné mesto spustiť na jar. Ešte pred jej samotným spustením je potrebné dokončiť proces povoľovania stavby a pokračovať budú ďalšie práce týkajúce sa prístreškov, nástupísk, zábradlí, chodníkov, cyklochodníkov a ďalšie terénne práce.
Hovorca Bratislavy Peter Bubla zároveň pripomenul, že súčasťou projektu sú aj objekty, ktorých dokončenie nemá dosah na prevádzku električky, a tie budú realizovať aj po jej spustení. Posledným objektom má byť dokončenie dvoch mostov na Kutlíkovej ulici a preloženie zostávajúcej časti cesty do jej nového profilu.
Výstavba novej električkovej trate má mať aj plynulé financovanie. Vlani v novembri podpísalo hlavné mesto s Ministerstvom dopravy SR zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku (NFP). Ide o sumu viac ako 66 897 914 eur z eurofondov určenú na financovanie druhej fázy dopravného projektu.
Nahlásiť chybu v článku