Ilustračná foto: Pexels

Najväčší medziročný nárast bol pozorovaný v segmente potravín.

Rok 2024 sa pre slovenské e-shopy ukázal ako rekordný v mnohých ohľadoch, avizovala spoločnosť Shoptet, ktorá spravuje viac ako 7-tisíc e-shopov na Slovensku.

Článok pokračuje pod videom ↓

„Slovenské e-shopy fungujúce na Shoptete zaznamenali v roku 2024 obrat približne 474 miliónov eur. V roku 2023 to bolo necelých 365 miliónov. Nárast teda predstavuje približne 30 %,“ uviedla Mária Auxtová, oblastná riaditeľka Shoptet pre Slovensko.

Zároveň dodala, že nárast o viac ako 16 % zaznamenal aj počet objednávok, ktorých objem prekročil päť a pol milióna. Priemerný nákup sa taktiež zvýšil zo 75 eur na 85 eur. „Najsilnejšie tržby zaznamenali e-shopy už tradične v decembri počas predvianočnej sezóny. Pondelok zostáva najrušnejším nákupným dňom, pričom najsilnejším dňom v sezóne bol tento rok 10. december, teda utorok,“ objasnila Auxtová.

Najviac narástli potraviny

Podľa údajov od správcu e-shopov, najväčší medziročný nárast bol pozorovaný v segmente potravín, kde sa zaznamenal nárast až o 42 %. „V tomto ohľade začíname dobiehať krajiny, v ktorých je bežné nielen objednávanie jedla z reštaurácií, ale aj klasických každodenných nákupov potravín. Online navyše človek často dokáže zohnať aj špecifické potraviny, ktoré v bežnom kamennom obchode nenájde,“ povedala Auxtová.

Rast zaznamenal aj segment kozmetiky a parfumov, ktoré vzrástli o 39 % a sortiment pre zvieratá narástol o 32 %. V tej to oblasti populárnosť online nakupovania často poháňa aj jednoduché porovnávanie cien a doprava priamo domov. Na druhej strane, segment elektroniky zaznamenal pokles o 5 %. Nárast bol však viditeľný aj v športovom a turistickom vybavení (26 %) a objednávkach šperkov a hodiniek (21 %). Shoptet tiež potvrdil vznik 1 500 nových e-shopov v roku 2024.

Uložiť článok

Najnovšie články