Reprofoto: YouTube (Boots UK)

Muži sa sťažujú na novú vianočnú reklamu.

Je to tu. Nastalo obdobie, kedy sa marketing firiem odieva do sviatočného šatu a všetky médiá zaplavujú vianočné reklamy. Niektoré využívajú klasické symboly zimy či Vianoc, iné stavajú na kreativitu. V oboch prípadoch sa však dá šliapnuť vedľa a táto reklama je toho dôkazom.

Článok pokračuje pod videom ↓

Britský maloobchodný reťazec Boots UK sa zameriava na zdravie a krásu. Keď si otvoríte ich stránku, vybehne na vás ponuka rôznych kozmetických adventných kalendárov, či zľavy na rôzne voňavky či prípravky na čistenie pleti. Dalo by sa tak konštatovať, že hlavnú skupinu ich zákazníkov tvoria ženy. Napriek tomu pod ich vianočnou reklamou prevládajú komentáre od mužov.

„Máme možnosť nahliadnuť do dielne pani Clausovej, zatiaľ čo ona a jej elfovia dokončujú všetky posledné úpravy práve včas pred veľkým dňom. Mysleli ste si, že je za tým všetkým on?“ stojí v popise reklamy.

Všade len ženy

Hlavnú hrdinku v tejto reklame stvárňuje herečka Adjoa Andoh, ktorú môžete poznať ako Lady Danbury zo seriálu Bridgerton. Tak ako má v seriáli pod palcom bály, v tejto reklame sa rozhodla ako pani Clausová prevziať dohľad nad prípravou a balením darčekov. Santa Claus totiž zaspal, a tak jeho prácu museli do rúk vziať ženy.

V reklame tiež môžete vidieť ženy, ako vykonávajú túto prácu vo veľkom štýle, keďže sa stíhajú upraviť pri zrkadle či navoňať voňavkou – teda využívajú produkty, ktoré tento reťazec predáva. Na konci sa Santa Claus zobudí, nasadne do pripravených saní a letí roznášať darčeky. Ešte predtým sa však pani Clausová otočí k divákom a so smiechom povie: „Mysleli ste si, že je za všetkým on?“ 

Na prvý pohľad sa môže zdať, že je táto reklama určená najmä ženám. Koniec koncov propaguje kozmetiku, líčenie, tepelnú úpravu vlasov, či masky na pleť. Navyše ukazuje to, že ženy všetko stíhajú bez problémov a vyzerajú pritom skvelo. Napriek tomu, komentárovú sekciu zaplnili komentáre od pobúrených mužov. V súčasnosti má navyše táto reklama len 3 200 označení páči sa mi to, zatiaľ čo viac ako 21-tisíc ľudí jej dalo palec dolu.

„Ach, Bože, Boots sa týmto pridal na môj rastúci zoznam predajcov, ktorých už nebudem používať. Škoda,“ napísal komentujúci. Ďalší sa hneď pridal: „Ako biely Angličan už nebudem nakupovať v reťazci Boots!“ Tretí má podobný názor a píše: „Nevidím sa tu reprezentovaný, Boots očividne nechce, aby som u nich nakupoval.“

Viacero mužov pritom v komentároch naznačilo, že tento reťazec vďaka ich reklame prišiel o verného zákazníka. Píšu: „No… tento rok sa budem Bootsu vyhýbať. Škoda.“ alebo „Čo je to za nočnú moru. Boh nám pomáhaj. Už nikdy nebudem nakupovať vianočné darčeky v spoločnosti Boots.“

Muži zároveň kritizovali obsah a posolstvo tejto reklamy. Napríklad: „V tejto reklame nie je nič, čo by naznačovalo Vianoce!“ Ďalší zas skonštatoval: „Zatiaľ čo niektorým sa táto reklama zrejme páči, ja si myslím, že je to s*ačka. Aké plytvanie peniazmi, nie je jasne vidieť, čo sa propaguje.“

Uložiť článok

Najnovšie články