Vianoce sú sviatky radosti, pokoja a hojnosti. Spájajú sa s nimi rôzne symboly a väčšina reklám stavia na klasické témy, ako napríklad štedrovečernú večeru či radosť zo snehu. Jednoducho veci, ktoré každý pozná a tak nie je možné, že by niekto nepochopil posolstvo týchto reklám. To sa však nedá povedať o tejto reklame.
Spoločnosť John Lewis zverejnila dlho očakávanú vianočnú reklamu na rok 2024, v ktorej znie akustická verzia piesne Sonet od skupiny The Verve (v podaní Richarda Ashcrofta). Reklama je príbehom o sesterstve a prináša posolstvo, že „dokonalý darček sa dá získať, ak viete, kde ho hľadať“. Nie všetci to však pochopili a ľudia tvrdia, že sa v nej odohráva až príliš veľa vecí naraz.
Ľudia ju skritizovali
„Čo ti tak dlho trvalo?“ pýta sa sestra v závere reklamy, na čo jej hlavná hrdinka odpovedá: „Ty.“ Na konci sa navyše objaví na obrazovke otázka: „Čo je tajomstvom perfektného darčeka?“ a odpoveď: „Vedieť, kde ho hľadať.“ Celé video totiž zobrazuje cestu spomienkami, na základe ktorých sa staršia sestra snaží zistiť, čo by mala kúpiť svojej mladšej sestre. Jej sestru vidíme najprv ako dieťa, potom ako tínedžerku a neskôr ako dospelú ženu a mamu.
Táto reklama sa však stretla s nepochopením a mnohí ľudia tvrdia, že príbeh v nej sa deje príliš rýchlo, a tak je náročný na vnímanie a spájanie si súvislostí.
„A cenu za najmätúcejšiu reklamu všetkých čias získava… Vianočná reklama John Lewis 2024,“ stojí v jednom z komentárov, ktorý podporilo palcom hore viac ako 300 ľudí. „Príliš rýchle tempo a ťažko úplne pochopiť, čo sa deje. Jediné, čo som pochopil, bola snaha nájsť darček pre ľudí, ale scény sa pohybovali príliš rýchlo. Tento rok nie som fanúšikom, Johna Lewisa,“ pridal sa ďalší komentujúci. Iná osoba zas skonštatovala: „Keď musíte vysvetľovať, o čom reklama je, tím, ktorý ju vytvoril, zlyhal.“
„Čo som to vlastne sledoval? Bolo to 10 nápadov za cenu jedného dňa v reklamnej agentúre?“ našla sa v komentároch aj ironická otázka.
Nahlásiť chybu v článku