Foto: Telekom SK

Telekom tento rok vyzýva k rešpektu medzi všetkými.

Aj keď by mnohí na vianočné sviatky v týchto dňoch ešte radšej ani nepomysleli, obchody a spoločnosti sa na ne poctivo pripravovali už niekoľko mesiacov vopred. Výsledkom sú už rozbehnuté vianočné reklamné kampane v médiách, ale aj plné regály so sviatočným tovarom na predajných plochách. Jedna značka už ale tohtoročné Vianoce vyhrala na plnej čiare. Minulý rok sa pritom nevyhla silnej kritike.

Článok pokračuje pod videom ↓

Operátor Telekom to minulý rok na Vianoce trošku prestrelil, keď pripravil kampaň, ktorú na žiadnom inom trhu, kde spoločnosť funguje, drvivá väčšina nekritizovala. Na Slovensku ale spôsobila veľké pobúrenie, výsledkom čoho bolo aj niekoľko sťažností. Slovákom totiž v minuloročnej kampani najviac vadilo, že sa v spotoch objavovali slová ako „spermie“ či fakt, že hlavný protagonista „dievčatá nehľadá“, čo si ihneď mnohí dekódovali ako podprahové podsúvanie tzv. LGBT propagandy.

Najkrajšia tohtoročná vianočná reklama?

Aj tento rok Telekom stavil na silnú tému a výsledkom je spot, ktorý divákov dojíma k slzám. Svedčia o tom tisícky komentárov naprieč sociálnymi sieťami. Zaujímavosťou je, že celý spot vznikal na Slovensku a vysiela sa naprieč európskymi krajinami, takže mnohí ani nechcú uveriť, že niečo také vzišlo od nás.

Reklama sa v médiách a na sociálnych sieťach objavila začiatkom novembra a už po pár dňoch si získala označenie „najkrajšia vianočná reklama“. A čo je najkrajšie, uznania sa dočkala na všetkých trhoch!

Nový spot pre Telekom vyrábala tunajšia reklamná agentúra MUW Saatchi&Saatchi a pri pohľade na výsledok naozaj nie je pochýb, že kvalitou sa veľmi ľahko dokáže vyrovnať zahraničným produkciám.

„Nielen naša minuloročná vianočná kampaň nám ukázala, ako veľmi je naša spoločnosť rozdelená. Spolu s Telekomom sme preto do sveta chceli vyslať jasný odkaz: neuzatvárajme sa do svojich bublín. A našli sme preň tú najjednoduchšiu vianočnú metaforu, ktorú teraz uvidia diváci v 10 krajinách,“ uviedla agentúra v príspevku na sociálnych sieťach.

Spoločnosť sa rozdeľuje, treba ju spájať

Hlavnou snahou agentúry bolo „vniesť do spoločnosti posolstvo zmierenia polarizácie a inšpirovať ľudí, aby sa zamerali na to, čo ich spája,“ cituje slová riaditeľky marketingovej komunikácie Slovak Telekomu, Petry Novotnej, web Closer.

Každý divák si pritom v reklame dokáže nájsť „to svoje“, čo podľa neho najviac rozdeľuje spoločnosť (a nielen na Slovensku). Hlavnými hrdinkami sú dve dievčatá, ktoré žijú v oddelených svetoch – bublinách. Aj napriek všetkým bariéram ale medzi nimi vznikne ozajstné priateľstvo. Ako to vyzerá, si môžete pozrieť vo videu nižšie.

Svetová produkcia

Spot od slovenskej agentúry sa vysiela v desiatich európskych krajinách. O veľkosti produkcie svedčí aj režisér spotu, ktorým je Alex Feil. Ten v minulosti pracoval napríklad na kampani pre BMW. Na výrobe spolupracoval aj trojnásobný držiteľ Oscara Mark Coulier, ktorý dohliadal na masky.

Hlavné hrdinky stvárnili britské herečky Molly McLaine a Bumble Clark, ktoré ste mohli vidieť napríklad aj v seriáli Rod Draka (House of the Dragon).

Uložiť článok

Najnovšie články