Foto: dm Slovensko

Spoločnosti dm drogerie markt sa na Slovensku darí. Zástupcovia úspešnej siete nám prezradili viac o ich budúcich plánoch, ale aj o súčasných výzvach, ktorým čelia.

Okrem potravinových supermarketov čaká po dlhých rokoch zmena aj trh s drogériami. Tomu u nás dlhodobo kraľuje dm drogerie, no v súčasnosti už expanziu oznámili ďalší dvaja veľkí hráči. Aj o tom sme sa mali v rámci diskusie so zástupcami reťazca možnosť porozprávať.

Článok pokračuje pod videom ↓

Ako nám kompetentní na úvod odprezentovali, spoločnosť dm drogerie markt sa opäť môže obhliadnuť za úspešným obchodným rokom, v ktorom potvrdila pozitívny trend rastu obratu o 17,6 percenta, ktorý dosiahol celkovú výšku 503,4 milióna eur. Z hľadiska stanovených cieľov tak v podstate ide o ich naplnenie, čo potvrdil aj Martin Podhradský, konateľ dm na Slovensku.

Čo je však podstatné pre samotných spotrebiteľov, je to, že sa sieti populárnych drogérií podarilo ísť takpovediac proti prúdu. Kým priemerná inflácia spotrebiteľských cien za obdobie posledných dvanástich mesiacov (október 2023 – september 2024) dosiahla podľa štatistického úradu na Slovensku 3,6 percenta, v spotrebnom košíku dm za rovnaké obdobie evidujeme dokonca defláciu, konkrétne -0,06 percenta. Ako povedal Martin Podhradský, ide o celkovú stratégiu udržať cenovú dostupnosť pre každého.

Veľmi jasne by som chcel deklarovať, že sme porazili infláciu a do zníženia predajných cien sme investovali 6,7 milióna eur,“ dodal.

Predajne prejdú zmenami

Okrem toho, že sa začiatkom roka 2025 centrála dm bude sťahovať do nových priestorov, čakajú rôzne zmeny aj samotné predajne. Takmer každá sortimentná oblasť nahrádza staré prvky novými elementmi, ktoré nie sú len modernejšie, ale sú aj ekologickejšie a z hľadiska montáže a demontáže technicky jednoduchšie aj vďaka využitiu regálov a nábytku zo zatvorených predajní.

Foto: dm drogerie

Ako sme sa ďalej dozvedeli, sezónna výzdoba na podhľadoch bola nahradená spotlightmi, kde ostáva grafika po celý rok rovnaká, čím sú eliminované ďalšie náklady. Medzi významné novinky patria aj takzvané dm Boxy, ktoré pribudli v troch prevádzkach. Priebežne sa zvyšuje tiež počet plniacich staníc. Zatiaľ by ich zákazníci mali nájsť v 20 predajniach, no ako nám zástupcovia dm prezradili, v budúcom roku pribudnú v ďalších 15.

Čoraz populárnejší je, pochopiteľne, predaj cez internet. „V súčasnosti tvorí okolo 5 % nášho celkového obratu,“ povedal Martin Podhradský s tým, že už počas novembra by v tomto segmente mohlo prísť k výraznej zmene. Zákazníci si totiž budú môcť na nákup uplatniť svoje zákaznícke body. Okrem toho sme počas diskusie načali aj témy: otváranie nových predajní, vývoj cien sortimentu, krádeže v prevádzkach a príchod konkurencie. Aj v tomto smere sme sa dočkali jasných odpovedí.

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články