Foto: Biedronka

Sieť diskontných predajní už čoskoro vstúpi na slovenský trh, u našich severných susedov však rieši ďalší problém.

Lacný poľský reťazec ohlásil expanziu na náš trh už pred nejakým časom a posledné mesiace ide na Slovensku o najhorúcejšiu maloobchodnú tému. Zákazníci, pochopiteľne, očakávajú nízke ceny, nový sortiment a aj súťaž medzi jednotlivými obchodmi. Biedronka je v Poľsku tržbami jednotkou a s podobnou ambíciou určite plánuje vstúpiť aj k nám. 

Článok pokračuje pod videom ↓

U našich severných susedov však rieši ďalší problém. Už v minulosti sa spomínali problémy s čistotou v niektorých predajniach, nesprávne uvedené ceny produktov a podobne. Ako teraz informuje portál Notes from Poland, „lienka“ v súčasnosti dokonca čelí obrovskej pokute. Súd jej v prepočte vymeral sankciu vo výške 116 miliónov eur. Údajne mala sieť zneužívať svoje silné trhové postavenie na to, aby od menších dodávateľov získavala zľavy na predávaný tovar.

Maloobchodné reťazce by mali platiť dodávateľom cenu, na ktorej sa dohodli,“ stručne objasnili zástupcovia Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (UOKiK). Práve táto inštitúcia Biedronke udelila pokutu ešte v roku 2020. Túto pokutu teraz potvrdil súd, no napokon v nižšej sume, ako bola pôvodne uložená. Proti rozsudku sa môže potravinový reťazec odvolať.

Foto: interez.sk (Zuzana Veslíková)

Úrad argumentoval tým, že Biedronka neférovo tlačila na dodávateľov – tí boli často informovaní o potrebe poskytnúť zľavu až na konci účtovného obdobia po realizácii dodávok. Ak odmietli, hrozila im finančná pokuta. „Pre trhovú silu Biedronky dodávatelia súhlasili s pre nich nevýhodnými podmienkami v obave, že ukončenie spolupráce môže znamenať ešte väčšie finančné straty,“ uvádza ďalej UOKiK.

Sieť diskontných predajní s rozhodnutím súdu nesúhlasí, no to, či sa proti nemu bude odvolávať, zatiaľ nepotvrdila. „Biedronka buduje partnerské vzťahy s poľskými dodávateľmi už takmer 30 rokov a sú dlhodobo postavené na základoch transparentnosti a čestnosti,“ dodal reťazec. Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa hovorí v súvislosti s rozsudkom o precedense a jasnom signáli, ktorý mal byť vyslaný celému trhu, predovšetkým tým najväčším hráčom.

Uložiť článok

Najnovšie články