Ilustračná foto: interez.sk

Niektoré reťazce zmenu implementovali už pred pár rokmi, iné sa postupne pridali.

Potreba adaptovať sa súčasným normám, nastavené ekologické ciele, optimalizácia nákladov či výhody technických inovácií. Všetky tieto spomenuté faktory vo svojom podnikaní zohľadňujú aj najväčšie potravinové reťazce pôsobiace na slovenskom trhu. Nie je preto prekvapením, že prakticky všetky naskočili na vlnu takzvaných elektronických cenoviek.

Článok pokračuje pod videom ↓

Elektronické, respektíve digitálne cenovky sú moderná inovácia, ktorá sa rozšírila v celom maloobchodnom segmente. Pochopiteľne, platí to aj o tuzemských potravinových reťazcoch. Niektoré začali so zavádzaním takýchto cenoviek už pred niekoľkými rokmi, kedy ich testovali v prvých predajniach. Sľubovali si od nich ušetrenie nákladov, uľahčenie práce a tiež naplnenie istých ekologických cieľov.

Nižšie náklady, efektívnejšia práca

V čom teda spočívajú ich výhody? V prvom rade sa môžeme pozrieť na spomínaný ekologický aspekt. Vďaka elektronickým cenovkám nemusia obchodné reťazce tlačiť stovky kilogramov papierových štítkov, ktoré sa v niektorých prípadoch zvyknú meniť na dennej báze. Do úvahy treba brať aj možnosť poškodenia či iného znehodnotenia, prípadne meniaci sa druh sortimentu, pre ktorý musia byť takéto štandardné cenovky pravidelne vymenené.

S tým súvisí aj úspora na nákladoch spojených s výrobou a tlačou. Ďalším dôvodom, prečo zaviesť digitálny systém cenoviek je aj samotná efektivita práce. Moderný systém dokáže meniť konkrétne štítky v priebehu niekoľkých minút a nie je potrebné, aby ich manuálne nahradzoval niektorý zo zamestnancov. Množstvo výrobcov takýchto cenoviek navyše dbá na to, aby boli maximálne úsporné a ich produkcia je prevažne z recyklovaných materiálov.

Ilustračná foto: Unsplash

Aj keď sa to mnohým domácim zákazníkom zdá ako hudba budúcnosti, tak pravdou je, že tento systém je implementovaný aj u nás. Niektoré reťazce dokonca s testovaním začali už pred niekoľkými rokmi a štandardné papierové štítky nahradili digitálnymi. Faktom je, že väčšina spotrebiteľov si túto veľkú zmenu ani nevšimla.

Lidl ich už má vo všetkých predajniach

Ako na tom sú jednotlivé reťazce pôsobiace na Slovensku sme pre vás zisťovali aj my. Dobrou správou je, že prakticky všetci veľkí hráči sa už rozhodli moderné a ekologické systémy do svojich obchodov zaviesť. Lidl nám prezradil, že práve počas tohto roka sa mu podarilo naplniť dlhodobejší cieľ a vďaka elektronickým cenovkám je ročne schopný ušetriť približne 38 ton papiera.

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články