Ilustračná foto: TASR - Henrich Mišovič

Náročné postcovidové obdobie takmer položilo známy slovenský brand na kolená, majiteľ však hovorí o pozitívnej budúcnosti.

Na Slovensku funguje niekoľko značiek, ktoré sú jasne rozpoznateľné a tešia sa popularite širšieho spektra zákazníkov. Medzi také dozaista patria tiež Fusakle, ktorých „veselé“ ponožky ste už na nohách zrejme mali aj vy, prípadne ste ich kiosky minimálne zazreli vo vašom obľúbenom nákupnom centre. Známy brand sa však od pandémie trápil.

Článok pokračuje pod videom ↓

V podobnom segmente a na podobných klientov cieli aj značka Dedoles, v súvislosti s ktorou sa tiež v minulosti spomínali problémy a ozdravovanie spoločnosti. O neľahkých podmienkach v tejto podnikateľskej oblasti svedčia opäť aj čísla firmy Fusakle. Ako uvádza Denník N, minuloročné hospodárske výsledky eseročky Eric SK, pod ktorú Fusakle patria, boli zverejnené so značným časovým odstupom oproti štandardným termínom. Dôvodom mali byť zmeny v účtovníctve.

Ako však z údajov vyplýva, za vlaňajšok je firma v strate takmer 650-tisíc eur, rok predtým boli červené čísla na úrovni 789-tisíc eur. „Výslednú stratu firmy sa síce podarilo medziročne mierne znížiť zo 790- na 650-tisíc eur, no jej vlastné imanie, ktoré je rozdielom medzi celkovými záväzkami a aktívami podniku, sa prepadlo z plusových 213-tisíc eur do mínusových 647-tisíc eur,“ priblížil hospodársku situáciu spoločnosti Denník N.

Takéto ukazovatele v praxi znamenajú, že by sa firma sama mala poslať do konkurzu. Ako ale sám majiteľ Andrej Bartalos uviedol, nad touto alternatívou ani neuvažoval a budúcnosť firmy vidí stále pozitívne. Dôvodom sú súčasné výsledky, ktoré môžu symbolizovať akési „svetlo na konci tunela“. Dôležité tiež je, že firma nemá podlžnosti voči štátu. Jej problémy sa začali približne v roku 2022, teda po pandémii covidu.

Otváranie nových kioskov?

Dôvodom bola zmena nákupného správania spotrebiteľov, potreba ľudí viac šetriť, inflácia, ale aj zvýšené náklady prakticky v každom segmente. Všetky tieto faktory spôsobili, že Fusakle museli urobiť rázny rez svojou prevádzkovou sieťou tvorenou približne 50 kioskami. V súčasnosti ich je osem, ku ktorým prislúcha aj veľká predajňa v Bratislave. S tým, pochopiteľne, súviselo aj prepúšťanie zamestnancov.

Ako Bartalos ďalej uviedol, pozitívny vývoj smeruje k tomu, že Fusakle budú opäť otvárať nové kiosky. „Pred Vianocami budeme mať zasa 40 až 50 kioskov ako v najsilnejších časoch a aj počet našich zamestnancov sa vráti k stovke,“ povedal pre Denník N.

Uložiť článok

Najnovšie články