Ilustračná foto: Unsplash

Výrobcovia automobilov vrátane BMW, Volkswagen a Renault vyzvali na uvoľnenie alebo odloženie cieľov pre emisie CO2.

Európa musí zrušiť svoj plán zakázať od roku 2035 nové autá so spaľovacími motormi, aby znížila závislosť od čínskeho dodávateľského reťazca batérií a podporila svoje technologické prednosti. Vyhlásil to v utorok generálny riaditeľ nemeckého výrobcu luxusných áut BMW Oliver Zipse na autosalóne v Paríži. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Článok pokračuje pod videom ↓

Zipse už dlho presadzuje, aby regulačné orgány v Európe povolili rôzne technológie vrátane alternatívnych palív, ako sú e-palivá alebo biopalivá a autá na vodíkové palivové články. Upozornil, že nálada v automobilkách v Európe „smeruje k pesimizmu“ a región potrebuje nový regulačný rámec, aby zostal konkurencieschopný.

Prelomový zákon

„Korekcia cieľa 100 % výroby elektrických vozidiel od roku 2035 ako súčasť komplexného balíka na zníženie emisií oxidu uhličitého (CO2) by umožnila tiež európskym výrobcom áut menej sa spoliehať na Čínu, pokiaľ ide o batérie,“ povedal Zipse. „Na to, aby sme si udržali úspešný kurz, je nevyhnutná striktne technologicky agnostická cesta v rámci politiky,“ dodal.

V marci 2023 krajiny Európskej únie schválili prelomový zákon, ktorý vyžaduje, aby od roku 2035 mali všetky nové autá nulové emisie CO2, čím by sa účinne zakázali nové naftové a benzínové vozidlá. Od roku 2030 majú byť emisie CO2 nižšie o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 2021.

Výrobcovia automobilov vrátane BMW, Volkswagen a Renault vyzvali na uvoľnenie alebo odloženie cieľov pre emisie CO2. Obávajú sa tiež vysokých pokút, keďže predaj elektrických vozidiel v Európe je nižší, ako sa očakávalo. Napriek tomu Nemecko, domovská krajina automobilky BMW, odmietlo preskúmanie cieľov vzhľadom na potrebu jasnej vízie pre priemysel a naliehavé riešenie zmeny klímy.

Uložiť článok

Najnovšie články