Ilustračná foto: TASR - Michal Svítok

Maslo, ktoré ponúka Kaufland, má 61 percent tuku.

Maslo v priebehu posledných týždňov mimoriadne zdraželo. To, že sú ceny vyššie, si všimli nielen zákazníci, ale aj obchodníci, ktorí sa rozhodli reagovať inou, lacnejšou alternatívou. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Ako si všimli TV Noviny, na pultoch v Kauflande sa objavilo pomerne lacné maslo. Háčik je v tom, že má menej tuku, ako to, ktoré sa bežne predáva.

Lacnejšie maslo s nižším obsahom tuku

Kým „klasické“ maslo má 82 percent tuku, v Kauflande predávajú 61-percentné. Reťazec ho predstavil ako novinku, navyše v akciovej cene. 250-gramové maslo stálo z pôvodných 2,19 eura 1,79 eura.

Markíza sa spoločnosti Kaufland pýtala, či sa maslo so zníženým pomerom tuku stane bežnou súčasťou ponuky, ten však nereagoval.

Spomedzi ostatných reťazcov – Lidl, Billa a Tesco, sa Lidl vyjadril, že do budúcnosti takúto alternatívu nevylučuje. „O zaradení uvedeného výrobku do stáleho sortimentu aktuálne neuvažujeme. Napríklad, Lidl nevylučuje, že takéto maslo v budúcnosti zaradí do svojej ponuky,“ uviedol obchodník pre TV Noviny.

Tesco a Billa plánujú naďalej ponúkať len 82- a viac percentné maslá.

COOP Jednota pripomenula, že maslo so zníženým obsahom tuku, konkrétne 65-percentné, ponúka už dlhší čas.

Dôvodom zvyšovania cien masla má byť nedostatok kravského mlieka, čím trpí celá Európska únia. Podľa Jany Holéciovej, hovorkyne Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory, cenu masla na Slovensku ovplyvňuje európska spotová cena mlieka a smotany.

Uložiť článok

Najnovšie články