Ilustračná foto: Unsplash

Zlý postup pri úplne bežnej činnosti vám môže narobiť problémy, odborník vysvetľuje dôvody.

Ako pri takmer každej téme, tak aj v auto-moto segmente existujú rôzne povery či teórie, ktoré sa nezakladajú na pravde, no motoristi si ich takpovediac dedia celé roky. Jeden takýto mýtus sa spája s parkovaním vozidiel disponujúcich manuálnou prevodovkou.

Článok pokračuje pod videom ↓

Upozornil na to instagramový profil DominicCars, na ktorom sa nachádza hneď niekoľko edukatívnych videí zameraných na automobilový segment. V spomínanom príspevku odborník rozoberá problematiku, v rámci ktorej mnohí vodiči pri parkovaní vozidla nezaťahujú ručnú brzdu a nechajú iba zaradený prevodový stupeň.

Za predpokladu, že auto stojí na rovnej ploche, je tento postup v poriadku a nemal by nijakým spôsobom poškodiť motor či iné komponenty. Veľa motoristov sa však na „jednotku“ spolieha aj v prípade, že stoja v kopci. Vo väčšine prípadov by sa síce auto pohnúť nemalo, no hrozia tu iné problémy, ktoré vás navyše môžu stať aj zbytočné finančné výdavky.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa DOMINICCARS (@dominiccars_sk)

Ak sa ručná brzda pri státí v kopci nezatiahne, celá hmotnosť auta bude pôsobiť na prevodovku, spojku a tiež na rozvody, ktoré sa môžu skôr vyťahať,“ uvádza sa v edukatívnom videu. Ako ďalej z informácií vyplýva, autá s menším motorom či horšou kompresiou sa môžu v prudšom kopci pohnúť. Tak či onak, oprava prevodovky, respektíve rozvodov nepatrí k tým najlacnejším.

Správne by vodiči mali postupovať tak, že pri parkovaní vozidla v kopci najprv zatiahnu ručnú brzdu, nechajú auto takzvane dosadnúť a potom zaradia prevodový stupeň, ideálne jednotku. V takom prípade je vozidlo bezpečne odstavené a nemala by hroziť prehnaná záťaž na komponenty, ani jeho neočakávaný pohyb.

Uložiť článok

Najnovšie články