Poľskou obchodnou témou najbližších dní zrejme bude predaj siete čerpacích staníc francúzskej spoločnosti Carrefour. Tá je u našich severných susedov jedným z najväčších hráčov a okrem viac ako 800 obchodov prevádzkuje aj sieť 40 čerpačiek. Ako zistil portál Wiadomosci Handlowe, práve tie sa chystá firma predávať.
Carrefour mal v Poľsku, okrem iného, tiež sieť predajní s alkoholom Galeria Alkoholi, ktorú sa v minulosti rozhodol predať. Ako vyplýva z najnovších správ, podobný osud postihne aj jeho čerpacie stanice. Približne 40 púmp už hľadá nového majiteľa a reálnych je hneď niekoľko záujemcov. Ako sa zdá, za zásadným rozhodnutím je aktuálna situácia na obchodnom trhu, s ktorou sa pasujú aj tí najväčší hráči.
Tento krok sa tak dá vnímať ako optimalizácia podnikania a efektívny nástroj určený na stabilizáciu spoločnosti s víziou jej ďalšieho rastu. „V súlade so stratégiou Carrefour 2026 zameriavame naše aktivity na vývoj najlepších formátov, ktoré nám umožnia efektívnejšie reagovať na potreby zákazníkov v zložitom makroekonomickom a geopolitickom prostredí so zameraním na náš hlavný biznis,“ vyjadrila sa pre Wiadomosci Handlowe riaditeľka pre expanziu Agata Kopytyńska.
Pod hlavným biznisom myslí zástupkyňa spoločnosti spomínané predajne potravín. Tých Carrefour prevádzkuje po celom Poľsku viac ako 800. Faktom je, že aj táto sieť sa s ohľadom na posledné roky zmenšuje, nakoľko ešte v roku 2021 Francúzi zákazníkom ponúkali 964 obchodov. Na druhej strane, Carrefour rozbehol taktiež online shopping, kde by sa vzhľadom na súčasný trend mohlo presúvať čoraz viac zákazníkov.
Francúzske predajne nie sú cudzie ani Slovákom, tí v nich mohli nakupovať od roku 2000, no neskôr sa spoločnosť z nášho trhu po medializovaných okolnostiach okolo výpredajovej akcie stiahla.
Nahlásiť chybu v článku