Foto: Pexels

Britský gigant sa rozhodol urobiť revolučný krok, ktorý pravdepodobne ocenia mnohí zákazníci.

Najväčšia skupina supermarketov vo Veľkej Británii sa rozhodla urobiť významný krok, ktorý by im v horizonte niekoľkých rokov mohol pomôcť s ich ekologickým záväzkom. Ako informuje agentúra Reuters, vďaka revolučnej novinke by sa im malo podariť ušetriť takmer milión malých plastových nálepiek na ovocí ročne.

Článok pokračuje pod videom ↓

Uvedené nálepky pozná azda každý, kto si v obchodných reťazcoch kupuje ovocie. Ich cieľom je zvyčajne označiť názov, odrodu, či váhu daného ovocia, pričom často obsahujú aj čiarový kód (v prípade, že ide o kusový predaj, pozn. red.). Britské Tesco sa teraz rozhodlo, že sa zapojí do takzvanej avokádovej iniciatívy spolu s ich hlavným dodávateľom ovocia. V princípe pôjde o to, že na označenie spomínaných informácií už nebude používať plastové nálepky, ale vypaľovanie laserom.

Vysokovýkonné lasery odstránia nepatrnú časť vrchnej vrstvy avokádovej šupky a zanechajú takpovediac tetovanie, ktoré zobrazuje informácie pre zákazníkov a pokladníkov,“ priblížila proces agentúra Reuters. Ako z ďalších informácií vyplýva, skúška tejto novinky bude prebiehať v 270 predajniach, hlavne v juhovýchodnom Anglicku. Na základe uplatnenia v praxi a spätnej väzby od zákazníkov sa reťazec rozhodne, či bude túto ekologickú zmenu rozširovať aj ďalej.

Na Slovensku zatiaľ novinka nebude

Pomocou „tetovania ovocia“ by sa Tesco mohlo priblížiť k splneniu svojich environmentálnych záväzkov, v rámci ktorých by chcelo mať nulové emisie uhlíka do roku 2050. Portál tvnoviny.sk zisťoval, či sa k podobným krokom chystajú aj slovenské supermarkety známeho britského reťazca. „Označovanie avokád laserovými nápismi v súčasnosti neplánujeme,“ uviedla Mária Zerzanová, PR manažérka spoločnosti.

Ako však dodala, aj slovenské Tesco bojuje proti plastom a do roku 2025 chce docieliť plne recyklovateľné, alebo opätovne použiteľné obaly pri vlastných značkách.

Uložiť článok

Najnovšie články