Rozvoj elektromobility na Slovensku je stále malý, najmä v porovnaní s inými krajinami západnej Európy. Určite tomu neprispieva vyššia obstarávacia cena, nerozvinutá sieť nabíjacích staníc a tiež slabá či žiadna podpora zo strany štátu. Na druhej strane, potenciálneho kupujúceho môžu odradiť aj rôzne správy šíriace sa o elektroautách, napríklad týkajúce sa ich častých požiarov.
Predaje na Slovensku, čo sa týka elektromobilov, sú nízke. Portál Živé uvádza, s odvolaním sa na Slovenskú asociáciu pre elektromobilitu, že u nás máme asi 10-tisíc majiteľov elektromobilov. Predaje plug-in hybridov sa majú niesť v podobných číslach.
So samotnými hybridmi je to zložité, keďže okrem plug-in, ktoré je možné nabíjať aj zo siete či na nabíjačkách, existujú aj ďalšie verzie, ako mild hybrid, ale a iné, ktoré ale nie je možné dobíjať a výrobcovia ich využívajú pre znižovanie spotreby spaľovacieho motora, pričom sa zvyčajne dobíjajú jazdou či brzdením.
Ako je to s požiarmi?
Portál Živé sa informoval na odbore hasičských jednotiek a vedúci oddelenia operatívneho riadenia plukovník Juraj Klátik uviedol, že v roku 2023 evidovali len tri požiare elektromobilov a ďalšie tri požiare v súvislosti s hybridmi. Nie je pritom ale jasné, či príčinou vzniku požiaru bola batéria.
Známy je prípad z Miloslavova, kde tento rok požiar zachvátil elektromobil. Ukázalo sa, že dôvodom vzniku požiaru bolo ale podpaľačstvo.
Horia elektromobily viac?
To že elektromobily v skutočnosti nie sú náchylné na požiar, potvrdzujú aj štatistiky zo sveta. Aktuality uvádzajú, že pri elektromobiloch predaných medzi rokmi 2010 až 2020 sa zaznamenal požiar v súvislosti s batériou iba v 0,0012 % prípadov. V prípade spaľovacích áut dosahovalo riziko vzniku požiaru 0,1 %.
Nahlásiť chybu v článku