Nemecký minister dopravy Volker Wissinf (FDP) rozprúdil diskusie v spoločnosti po tom, ako spomenul zákaz jazdy pre autá a dodávky v čase víkendov. Stopka by sa dotkla strojov so spaľovacím motorom, informuje web Top Speed.
Svoje rozhodnutie odôvodňuje vysokými celkovými hodnotami emisií CO2, ktoré cestná doprava spôsobuje.
Zákon by mal vyriešiť situáciu
Rovnako ako zvyšok Európskej únie, aj Nemecko sa zaviazalo k znižovaniu emisií CO2. Konkrétne ide o 65 percent oproti východiskovému roku 1990.
Nemecko však svoju aktuálnu situáciu vníma ako neuspokojivú. Okrem toho, že poklesol predaj automobilov, sektor dopravy môže vykázať až o 22 miliónov ton CO2 viac ako si krajina v cieľoch pre rok 2024 stanovila.
Podľa šéfa dopravy by zákaz šoférovania mohol patriť pod zákony, ktoré počítajú s riešením tejto situácie.
Ako pripomína web, so zákazmi jazdy autom majú už Nemci skúsenosti. V minulosti to však bolo v dôsledku nedostatku ropy. Podľa analytikov sa však minister týmto návrhom snaží skôr o vnútropolitický tlak na zmenu legislatívy.
Nahlásiť chybu v článku