Konkurencia v rámci bratislavských nákupných centier je v porovnaní s minulosťou skutočne nevídaná, najmä vzhľadom na fakt, že v širšom centre mesta sa ich nachádza hneď niekoľko. To však predstavuje výhodu pre spotrebiteľov, ktorí vo veľkom komplexy navštevujú, čo v konečnom dôsledku vedie samotné centrá k expanzii a lákaniu zaujímavých podnikateľských subjektov. My sme pre vás zisťovali, čo v najbližšej dobe plánujú.
Kým niektoré shopping centrá majú časy najväčšej slávy zrejme už za sebou, iné expandujú a do svojich priestorov sú schopné pritiahnuť skutočne zaujímavých predajcov. Vo všeobecnosti o úspechu nákupného centra rozhoduje viacero faktorov, no medzi tie najzákladnejšie patrí dostupnosť, ale aj práve spomínaná ponuka značiek či možností v rámci komplexu ako takého.
Prakticky neustále sa dozvedáme rôzne správy o príchodoch, ale aj odchodoch, ktoré k dnešnej turbulentnej dobe patria. Preto sme sa rozhodli kontaktovať najväčšie bratislavské obchodné centrá a zistiť, čo v blízkej dobe pre zákazníkov plánujú. Svoje stanoviská nám zaslali zástupcovia centier Nivy a Aupark.
Unikátna turecká kaviareň, ale aj obuvnícky gigant
Nákupné centrum Nivy nabehlo na bratislavský obchodný trh ako čerstvý víchor a výrazným spôsobom zamiešalo karty medzi konkurenciou. Počas minulého roka malo ísť o najnavštevovanejšie nákupné centrum na Slovensku, do ktorého si malo cestu nájsť až 18 miliónov zákazníkov. Pre interez to potvrdila Beáta Móriová, marketingová manažérka centra, ktorá zároveň prezradila, ako sa komplexu darí.
„Nivy od svojho otvorenia, aj napriek rôznym prekážkam od pandémie covidu až po energetickú krízu, rastú a darí sa im rozširovať ponuku pre svojich zákazníkov. Niekoľko nájomcov má dokonca na Nivách svoje najvýkonnejšie prevádzky. Okrem iných je to aj sieť prémiových potravín YEME, čo svedčí o kúpyschopnosti návštevníkov Nív,“ začína odpoveď Móriová.
Okrem iného nám potvrdila, že Nivy nespia na vavrínoch a návštevníkom už čoskoro sprístupnia niekoľko nových prevádzok. Medzi nimi bude napríklad predajňa obuvníckeho mága Stevea Maddena, ale aj známa odevná firma GANT. V rámci gastroprevádzok len nedávno svoje brány otvorila unikátna turecká kaviareň Cesme Coffee a pred otvorením je indický Bombay Express, či reprezentant ázijskej kuchyne v štýle „all you can eat“ Shanghai.
„Najbližšie nás čaká Veľká noc spojená s remeselným trhom aj aktivitami pre deti, otvorenie už 3. sezóny na Zelenej streche či bike fest pre vášnivých cyklistov,“ uzatvára plány na najbližšie obdobie zástupkyňa nákupného centra Nivy. Podľa nej je nevyhnutné, aby sa nákupné centrá neustále vyvíjali a prispôsobovali potrebám zákazníkov.
Superveľké predajne obľúbených značiek
V posledných mesiacoch sa často písalo aj o bratislavskom Auparku, ktorý už aktívne pracuje na masívnom rozšírení obchodných priestorov. „Táto zmena prinesie 9 999 m2 novej plochy v podobe troch rozsiahlych obchodných formátov,“ povedala pre interez.sk riaditeľka Auparku Veronika Košická. Údajne ide o reakciu na dopyt zákazníkov, ktorí takéto prevádzky potrebujú a vyhľadávajú.
„Hovoríme o segmente zákazníkov, ktorí potrebujú plochy s veľkosťou 1 500 až 4 000 m2. Do nového objektu teda smerujú tzv. flagship predajne prestížnych svetových značiek,“ uviedla ďalej. Zastúpenie by tu v takomto veľkom formáte teda mali nájsť takmer všetci členovia populárnej skupiny Inditex – konkrétne Zara, Pull & Bear, Bershka a Stradivarius. Zástupcovia tiež lákajú na nových atraktívnych predajcov, ktorých však chcú prezentovať až neskôr.
Zaujímavosťou je aj veľká zelená fasáda, ktorá bude súčasťou „novej tváre“ bratislavského Auparku. „Zelená fasáda bude jedna z najväčších realizácií v Českej a Slovenskej republike s plochou približne 600 metrov štvorcových, výškou 18 metrov a dĺžkou 130 metrov. Jej hlavnou úlohou je vytvoriť ekosystém pre život 40-tisíc rastlín rôznych druhov,“ uzatvára vyjadrenie Veronika Košická.
Nahlásiť chybu v článku